videokaart & monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantom819

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Hallo,

Ik heb net mijn cooling vervangen van mijn processor. Daarbij heb ik het mobo los moeten halen inc. videokaart en pci-kaarten. Nu doe ik net mijn 8800GT er weer terug in, oude instellingen er is niets verandert en geeft het beeldscherm 'rbg' geen signaal. Ik snap er geen bal van ik vraag me af of de PCI-slot op mijn mobo niet stuk is gegaan fzo...

Ik heb gedaan:
- Monitor getest --> werkt
- Oude videokaart (7500LE) erin gedaan --> ook 'rbg geen signaal'
- moederbord (Asus P5B SE) gereset --> geen effect
- Driver-cd videokaart erin gedaan

Ik snap er niets meer van en hoop dat jullie een oplossing weten met een nuchtere kijk erop. Kben nu namelijk al een tijdje bezig (2 a 3 uur)

heb je jezelf statisch ongeladen gemaakt voordat je met je handen in het moederbord ging?

bios reset kan je nog proberen.

heb je jezelf statisch ongeladen gemaakt voordat je met je handen in het moederbord ging?

bios reset kan je nog proberen.

nee:eek::mad::( maar alles lijkt nog te werken. Moederbord lampje brand.. fans videokaart werken als hij in het slot zit. Alles klopt behalve dat de monitor geen signaal krijgt.

BIOS reset heb ik al gedaan..

batterijtje dus al uit het mobo gehaald,

dan zou ik het ook niet weten, ik denk persoonlijk dat je het vernaggeld hebt door geladen dingen aan te raken.

Ik neem aan dat je ook weer de speaker hebt aangesloten. Hoor je ook piepjes uit je kast komen als hij aanstaat?

Ik neem aan dat je ook weer de speaker hebt aangesloten. Hoor je ook piepjes uit je kast komen als hij aanstaat?

Ik heb de speakers ook weer aangesloten en de 'ruis' als hij hard staat (verkeerde geluidsdrivers geloof ik maakt niet uit) is er nog gewoon. Hij geeft geen foutmelding piepjes. Harde schijf, fans (ook op videokaart) gaan allemaal draaien. Lampjes gaan aan. Als werkt nog als voorheen behalve de videokaart output. Is het mogelijk dat alleen de pci-e slot kapot is? Niet dat ik er dan nog iets aan heb maar toch. (geen onboard) Ik hoor zo graag dat mijn videokaart niet kapot is... :(

Ik ga morgen nog ff goed resetten.. ik denk dat ik het daarstrax te snel heb gedaan vandaar.

die is aangesloten, ik weet alleen niet of er een speaker op aangsloten is. Ik hoor igg geen piepje...

Rare melding, dat "rbg geen signaal" ......

Is dat letterlijk wat je ziet?

Rare melding, dat "rbg geen signaal" ......

Is dat letterlijk wat je ziet?

precies: RBG geen ingangssignaal
dat verschijnt op het scherm, dus de videokaart zend geen signaal uit. Dus ik dacht mischien heb ik de videokaart gesloopt dus doe er een ouwe in die werkend eruit is gegaan. Verschijnt hetzelfde.. Helaas staat er hier thuis geen andere pc met pci-express anders had ik em daar even in getest.

Dan zou je dus zeggen mobo kapot. Maar het lampje brandt wel op het moederbord en alle fans en hd draaien. Ik weet niet in hoeverre hij opstart omdat ik dat niet kan zien. Maar ik denk nu eigenlijk zelf dat me mobo kapot is. Wat denken jullie? Zou je eventueel naar een computerzaak kunnen gaan om te vragen of ze de videokaart kosteloos checken?

Nu wordt het helemaal mooi...
Ik had ergens gelezen dat je de speaker kon testen door het werkgeheugen eruit te halen.. so i did en dan zouden er 2 snelle piepjes achter elkaar moeten komen.. Dat was bij mij niet het geval maar hij gaf wel piepjes.. dus toen dacht ik.. nu ik toch bezig ben kan ik net zo goed ff checken of me werkgeheugen niet kapot is fzo.. Dus ik haal er 3 gigabyte uit.. en ja hoor hij start op MET beeld.. Werkgeheugen was dus kapot.. daar ben ik blijer mee als moederbord of videokaart..!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan