Videokaart notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylan232

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Hallo,

Ik heb een asus V1J notebook waar ik eventueel een nieuwe betere videokaart in wil zetten.
nu vroeg ik me af of dit mogelijk is bij deze notebook?

Mvg, Dylan

Overigens heb je al een redelijke videokaart, een ati x1700.

Ik denk dat dit bij Asus wel kan, omdat zij ook videokaarten maken en een gerenommeerd computermerk zijn.
Zal wel duur worden.

Wat je zegt is absoluut niet waar. Om te beginnen is een x1700 een oude en zeker niet geweldige kaart (ze zijn immers bij de 5XXX serie, niet meer bij de 1XXX). Daarnaast is het onmogelijk (zo goed als) om een nieuwere videokaart in een notebook te plaatsen. Dit komt omdat vaak A de videokaart op het moederboard zijn gesoldeerd en B de videokaarten slechts beperkt ruimte hebben om geplaatst te worden. De ruimte is dusdanig beperkt dat vaak alleen de videokaart door dezelfde vervangen kan worden en zelfs dat kost al veel moeite. Voor een nieuwe low range videokaart zoals bijv. een 8600M GT betaal je al € 125,- Dus dit is een no-go project. En dat een fabrikant videokaarten maakt en gerenommeerd is, zegt natuurlijk totaal niets!

Maar ik denk dat je in een Asus wel een nieuwe videokaart kan zetten.
En voor een laptop is een Ati Radeon X1700 gewoon redelijk, meestal hebben zij een waardeloos intel vma ding.

Asus of niet. Het is onmogelijk. En bovendien, zijn er echt wel wat meer laptops met meer dan een intel gevalletje. En dan is dat X1700 geval in eens helemaal niets. Zoek maar eens op het forum over videokaart vervangen in een notebook. Ik denk dat je er al gauw achter kom dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Maar ik heb laatst (lees vandaag) al gezocht en ik zie regelmatig dat er toch mensen zijn die hier anders over denken.

Bovendien is Asus wel een merk waar je mee kan modden.

Er bestaan laptops waarbij dit kan, dit is echter niet zo bij de huis tuin en keuken laptops.

In dit geval, onmogelijk en al was het mogelijk, dan is zoiets veel te duur.

Oke, dan weten we dat ook weer.:thumb:
nog maar even door sparen voor een nieuwe pc

Iniedergeval bedankt voor jullie snelle reacties :cool:

mvg, Dylan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan