videokaart nvidia geforce 6800 Xtreme (xfx) probleem !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

eraser.be

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
ik heb laatst een nieuwe videokaart gekocht (6800 Xt ) om mijn oude fx 5500 te vervangen
om oblivion enz.. te kunnen spelen.
hier ontdekte ik dat oblivion zeer goed werkte op hoge kwaliteit maar dat css (counter strike source) en vele andere games die ik goed op mijn fx 5500 kon spelen dropte naar een framerate van 10 !??!!! :s wat moet ik doen om dit probleem op te lossen ??

Welkom op Helpmij.:)

Heb je de meegeleverde driver gebruikt of de nieuwste versie van Nvidia?
DirectX geupdate en de chipset van je moederbord?

Heb je het ook als je de game verwijderd en opnieuw installeerd?

Ik heb vermoedelijk dezelfde kaart gekocht, als vervanger voor m'n FX5700. Moet zeggen ben nog niet echt een probleem met games tegengekomen.(heb wel wat aangepast aan de kaart zelf)

Laatst bewerkt:
ja ik heb de nieuwste nvidia drivers nu geinstalleerd (en op de juiste manier)
en ook de laatste directX geïnstalleerd
maar helaas blijft css en de andere games nog 10 fps ? !!!
ik ben het spel css even opnieuw aan het installeren
hopelijk helpt dit
anders mss nog andere info ??????
alvast bedankt
vind het zeer vreemd want css vereist véél minder van men pc dan oblivion
en op welke kwaliteit ik css ook zet het maakt geen verschil bij de fps :s

Laatst bewerkt:
uninstalle en installe van de game(s) lost niks op !! ? !!
wat nu ??? :s:s:s:s:s :(

nope vind het probleem nog steeds niet :(
mss nog andere suggesties waar het aan kan liggen ???

Je zal bij de site van je moederbord fabrikant moeten zijn, voor de drivers van je moederbord.

Je zal bij de site van je moederbord fabrikant moeten zijn, voor de drivers van je moederbord.

ik heb er gezocht maar vond niet wat ik moest downe voor het probleem eventueel te fixen
mss weet jij wat ik juist moet downloaden
mijn moederbord is van asus en is een P4P 800-X
of mss neem je zelf een kijkje en str je de link
alvast heel erg bedankt voor de hulp :)

Wat voor processor heb je in die PC zitten.

Oblivion vraagt heel veel grafische rekenkracht en draait minder FPS, CSS veel minder rekenkracht, maar veel FPS. Als je die nog op je config hebt staan waarin alles laag staat (zoals zou moeten voor die FX 5500) en je zet er een hele goede kaart in, dan kan deze kaart dat te makkelijk aan en trekt die heel veel aan de processor om hoge framerates te halen. Zet je details in CSS eens gewoon allemaal normaal/medium, dan zal je denk ik betere framerates halen omdat je processor dan iets minder hard hoeft te werken om je grafische kaart van informatie te voorzien. Andere oplossing is VSYNC op 1 zetten. Dat locked je framerate op 60.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan