Videokaart of Mobo ??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo,

Heb hier een systeem staan, waarvan er bij opstarten geen beeld verscheen. Er klonken ook geen gekke piepjes en het systeem vertoont wel continue activiteit.
Ik kan dus niet zien of hij in de bios blijft hangen of dat er wat anders aan de hand is.

Is het aannemelijk dat de videokaart defect is (heb namelijk niet de beschikking over een andere videokaart. Wel heb ik de in mij ogen defecte kaart in mijn systeem gehangen en vervolgens met opstarten
begint mijn systeem vervolgens wel te piepen alsof er iets fout zit en vervolgens krijg ik ook daar geen beeld.
Kaart gaat er trouwens ook niet helemaal lekker in !

Is dit een Videokaart probleem of toch Moederbord kaduuk !?

Remy

Khad gister precies het zelfde probleem!!

ik had een neiuwe idee met betrekking tot casemodden daarvoor moest me hele kast leeg!!! had ik leeg gemaakt!! me idee uitgewerkt! zette alles weer goed in elkaar (d8 ik) ik zette hem aan kreeg geen beeld alles draaide fans en zo geen schijfactitiviteit... Naa ik werd helemaal gek en d8 al dat me mobo naar de hell was! maar na ff wat rust genomen te hebben :D d8 ik, ik haal hem weer in en uit elkaar en wat bleek me netwerkkaart zat niet goed in ze pci slot! druk hem ff goed extra aan!! en MOBO is uit de dood opgestaan!!

Ik sprongen GATEN inde lucht van blijdschap! :D:D:D

DUS : dus loop alles even na!!! ik hoop dat jouw MOBO ook de kracht heb om op te kunnen staan :p:p:p

De video kaart zit in een AGP slot, of maakt dat niks uit??

Zal iig ff alles opnieuw vastzetten in de PCI sloten !!

Alvast bedankt..Edwin

Gr,

Remy

Bij mij zit me Videokaart ook in een agp slot maar bij mij was die loszittende netwerkaart eht rpobleem dat me pc niet doorstartte!!!

Ik heb niet het idee dat je videokaart naar de ***** is!!

Heb nu alle PCI sloten vrijgemaakt zodat alleen nog maar de videokaart erin zit, maar helaas nog geen verbetering !! :(

Kan het ook niet stiekem een Bios probleem zijn ??
Want normaal gesproken moet je toch eerst het diskette station horen ratelen ..... En nu gebeurt er dus helemaal niks je hoort namelijk niks beginnen te zoemen of wat dan ook. En als ik op de reset knop druk dan gaat ff het lampje van de cd-rom speler aan !!??

Wie nog een suggestie !!??

Gerben,

Daar was ik ook al naar aan het kijken, er staat op het moederbord wel beschreven dat ik d.m.v. van het omzetten met een JCC of zoiets kan resetten, maar kan deze JCC nergens op het moederbord vinden, het enigste wat er het dichtst bij in de buurt van deze beschrijving zit zijn een soort jumpertjes met de benaming PC-PCI en JFSB1/JFSB2 en JCLK.

Welke moet ik hebben ??

Ik haal altijd de bios batterij eruit :) dus ik weet het ook niet.... :D

Ik heb de JCC connector gevonden !!! zat helemaal rechtsboven weggestopt. Echter als ik de stand verander zoals wordt beschreven doet de PC helemaal niks meer !! hij gaat niet eens aan :confused:

Na terug zetten in de gewone postie weer wel, heb ook de batterij al los gehad, ook geen resultaat !!! :(

Nog andere opties ??????

Remy

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit Bios kan resetten en weer terug zetten zoals ze dat wel eens noemen.

Ik heb de stand van de Jumper dus veranderd, maar dan doet de PC helemaal niks meer, geen stroom lijkt het wel !!! :8-0:

Wie weet de juiste manier om het CMOS te resetten.

Remy

die jumper verzetten, even wachten, terugzetten en opnieuw opstarten.

Wat je ook kunt doen (op deze manier weet je iig zeker dat het goed gaat) is het batterijtje eruit halen. Klein halfuurtje wachten, batterijtje terugdoen en voila, je bios is gereset.

Dus ik hoef er geen spanning op te zetten ??
Om het te laten lukken ??

Geplaatst door Remy
Dus ik hoef er geen spanning op te zetten ??
Om het te laten lukken ??

juist niet, het is de bedoeling dat de bios even geen stroom krijgt.

Ik heb beide nogmaals geprobeerd, maar helaas geen resultaat.

MOBO overleden denk ik !! :confused:

Remy

voor je hem wegkiepert: controleer eerst eens die videokaart. Je hebt dan misschien geen 2e vidkaart om te proberen, maar misschien mag je jouw kaart er bij de buren even inpluggen om te kijke of hij werkt

overigens ligt het volgens mij och aan het mobo. Als de vidkaart kapot was zou hij piepen...

Meelman,

Video kaart heb ik op andere PC reeds aan de praat gekregen die werkt..... Dus idd Mobo naar de kl**te

helaas. Al heb ik wel ooit verhalen gehoord van mobo's die niet draaien met één bepaalde videokaart. Je zou een andere kunnen proberen...

[edit]laat maar. Dan hoort het moederbord te piepen. Zit je speaker goed aangesloten? Heb je al geprobeerd zonder geheugen op te starten (foutmelding uitlokken)[/edit]

Videokaart heeft altijd gewerkt met het moederbord, alleen ineens niet meer !! Dus daar ligt het niet aan lijkt mij....

Maar nu ff een heel andere vraag, nu dan blijkt dat het Mobo is overleden, wat zou er dan precies kapot kunnen zijn, welk onderdeel bijv. Of is dit te complex ???
Ik bedoel zou je het niet kunnen fixen door bepaalde onderdelen op het moederbord te vervangen, of zeg ik nu iets raars..??

Remy

Nee, dat is te complex. Een moederbord bestaat uit 4 of meer layers (lagen) waarover alle circuits lopen. Daar hoeft maar ergens één ding mis te gaan (bv een overload aan statische elektriciteit) en je mobo is kapot.

Er zijn uitzonderlijke situaties waarbij je een kapot mobo kunt maken. Dat kan zijn wanneer onderdelen die duidelijk op de buitenkant van het mobo zitten kapot zijn. Zoals condensators en bios-chips.

Over het algemeen kun je het zo zien: Alle mechanische onderdelen van een pc kun je repareren. De rest moet je vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan