Videokaart of processor upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yokovasky

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2011
Hallo allemaal!

Ik wil graag nog wat extra uit mijn huidige pc persen, maar heb slechts een beperkt budget. Zeg 200 euro max.
Ik speel redelijk wat spellen (battlefield 3, MW3, DiRT3) en het doel van de upgrade is dan ook dat de speller er beter uit gaan zien/vloeiender gaan.

Ik heb op het moment een amd systeem met een Phenom II x3 720BE (2,8Ghz), 4 Gb geheugen (1066 Mhz) en de Nvidia geforce gts 250 1Gb als videokaart.
Nu is de vraag wat ik ga veranderen, de processor of de videokaart?
Als ik de processor ga upgraden moet ik hoogstwaarschijnlijk mijn bios updaten. Ik heb namelijk de asus m4n78 pro (AM2+)
Als ik de videokaart ga vervangen dan loop ik waarschijnlijk tegen een probleem aan met mijn voeding. Die is op het moment 530 watt en heeft slechts 1 pci-e 6 pins connector.

Ik dacht zelf aan het upgraden van mijn videokaart. En dan zat ik nog te twijfelen tussen de HD6870 of de GTX560 Ti. Maar misschien heeft dit helemaal geen zin omdat mijn processor ook niet meer de beste is..

Ervaren antwoord is welkom!

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Ik zou geloof ik ook voor de videokaart kiezen de voeding trekt het wel. denk dat je daar meer profijt van hebt dan een nieuwe processor en eventueel kan je de videokaart ook weer meenemen naar volgende pc.

Allereerst: Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Ik ga dan voor de videokaart. Ik weet alleen nog steeds niet helemaal zeker welke ik wil. Ik vind namelijk de GTX 560 Ti ook behoorlijk interressant omdat hij ook tegenover de nog duurdere HD 6950 wordt geplaatst. Ik heb verschillende recensies gelezen en de GTX 560 Ti komt daar toch als beste uit. De 6870 is daarentegen wel meer ''bang for bucks''
Zijn er mensen die ervaring hebben met beide kaarten?
Dank trouwens voor de sneller antwoorden van allebei! :)

In de 200,- klasse is de 560TI de snelste.
Maar 6870 en de normale GTX560 zijn ook interessant vanwege kosten/prestatie.
Ze zijn een 8-10% langzamer, maar ook 20-25% goedkoper.

De "normale" GTX560 is misschien ook een optie, dus geen TI versie. Iets langzamer, maar ook gunstiger geprijst.
http://azerty.nl/0-2965-446740/point-of-view-geforce-gtx-560-.html 40,- goedkoper als een TI versie.

De 6950 is iets duurder, maar kan in veel gevallen ook ge-unlocked worden naar een 6970.

imo zou een

Laatst bewerkt:
Ik heb er even over nagedacht en ga toch voor de gtx560 Ti. En dan wel de Asus GeForce GTX560 Ti DCII TOP,1GB.
Het enige wat mij nog wel steeds dwars zit is de voeding. Ik was afgelopen weekend niet thuis om even in de kast te kijken wat voor voeding het ook al weer was, het is slechts een 500w voeding.. Ik heb wel genoeg stekkers over voor de kaart: 1x 6pins pci-e en 2x molex. Maar jaag ik mijn voeding niet in de vernieling?

500 is genoeg GTX560 is geen "stroomvreter"

Ok, dan heel erg bedankt voor de hulp en dan ga ik hem nu bestellen! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan