Videokaart Onbekend?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Houten33

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2012
Beste lezers,

Ik heb een probleem, ik ben mijn computer aan het upgraden, en ik wil graag een videokaart die in mijn computer past.
Mijn computer is een Packard Bell Imedia S1710.
Ik weet dat de voeding geen aansluiting heeft voor een video kaart, dus dat word een video kaart die geen voeding nodig heeft.
Mijn vraag is, is het mogelijk een betere videokaart te vinden die in mijn computer past, en geen voeding nodig heeft en beter is dan mijn onboard videokaart.

Hier is een plaatje van wat de onboard videokaart bevat:

Hier een plaatje van mijn computer:

Volgens mij best eens even openmaken om te zien of er op het moederbordje een socket voorzien is voor een aparte videokaart en zo ja,of je voeding zwaar genoeg is om de boel op gang te houden.....als die zwaar genoeg is,kan je nog altijd een molex naar pci-e adapter gebruiken voor een videokaart die aparte voeding nodig heeft.
Schijn kan bedriegen,maar zoals het er op de foto uitziet,met die laaggeplaatste brackets en dat kale IO-shield,lijkt het mij beter om een goeie 2de hands kopen ipv deze te upgraden.....

Beste roadworker,

Ja zoals ik al vertelde is het te moeilijk om een andere voeding in de computer te plaatsen, en is er geen voeding voor de videokaart.
Ik heb hem al opengemaakt, en er zit een videokaart slot op het moeder bord, wat voor video kaart slot weet ik niet.
Mijn vraag is uitienderlijk, is het mogelijk een videokaart te krijgen die in het slot past, en geen apparte voeding kabel nodig heeft. Ook wil ik dan graag weten of de video kaart wel beter is dan de onboard video kaart.

Als het goed is zit er een moederbord type MCP73T-AD in, en die heeft een PCI-e x16 slot. Alleen is 250W voor je huidige systeem al zo'n beetje het limiet, dus eigenlijk is het niet mogelijk daar nog een fatsoenlijke kaart in te zetten. De enige kaarten die je zonder problemen kwijt kunt zijn modellen die net een haar beter dan je onboard zijn.

Zoals DillonDarko al zei,de voeding is een zwakke schakel als die maar 250 w geeft.
Er zijn redelijke videokaarten die geen aparte voedingskabel nodig hebben,zoals Sapphire's HD 5670,maar die stellen hogere eisen aan je voeding dan die 250 watts....

Je zit al snel aan een 350-400W A-merk als je het leuk wilt maken. Alleen heeft je voeding ook nog een afwijkende maat, waardoor een gewone ATX voeding niet past...

Ja , dat is waar. Maar, als ik ga zoeken naar video kaarten moet ik dus alleen een hebben met het PCI-e x16, zonder voeding?
dan past hij in me computer? Ik weet dat ik ook rekening moet houden met de behuizing.

Bedankt voor de huidige reacties.

Laatst bewerkt:
em vrijwel geen enkele kaart lol niet eens een HD5450 van 32 euro heeft genoeg aan een 250watts voeding en dat is tog wel een van de zuinigste kaarten op dit moment

Maar neem nauw de ati radeon 4350 512mb. Zou deze in de computer passen, en dan is er toch geen probleem met de voeding??
Maar, is hij dan wel beter dan de onboard video kaart?

de hd4350 kan maar of dat nou zon update is...
en dan nog opzoek naar een HD4350 die zul je volgens mij tweede hands aan moeten schaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan