videokaart onboard uitzetten??????

• Onderwerp starter Onderwerp starter helma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Ik heb een videokaart unichrome pro 3d/2d onboard bij een moederbord Bali(GA-KVM800MNF) ATX. Van packerd bell
Windows XP home edition
Ik wil de onboard videokaart op disabled zetten kan niets vinden in bios. Want ik wil een andere videokaart erin zetten

Volgende opties misschien?

CHipset:
AGP Aperture Size [2128m]
AGP3.0 Mode [8x]
AGP Driving Control [auto]
x AGP Driving value (kan deze niet veranderen)
AGP fast write [enabled] (heb ik al geprobeerd)
AGP master 1 WS write [disabled]
AGP master 1 WS read [disabled]
AGP 3.0 calibration cycle [enables]
VGA share memorysize [64m]

of

Super 10 configuration:
AC97 audio [auto] (ik weet dat dat mijn geluidskaart is)
onboard H/W lan [enabled] ik weet dat dat mijn internet is
onboard lan boot rom [disabled]
onboard serial port 1 [3f8/iro4]
onboard serial port 2 [2f8/irp]
kart mode select [normal]
x ur2 duplex mode half (kan niets aan veranderen)
onboard parallel port [378/irg17]
parallel port mode [ecp]

Bij de meeste weet ik wel dat ze het niet zijn, maar ik heb ze toch maar erbij vermeld.

Wie kan mij helpen

groetjes

Beste Helma,

bij een aantal mobo's is dat ook niet meer te vinden enable / disable AGP. Deze mobo's zijn "intelligent" en "zien" of er een onboard of externe videoadapter is geinstalleerd en passen aldus het bios zelf aan.

Toevallig heb ik een tweede pc waar zo'n mobo inzit. (Asus) Bij het installeren van een AGP kaart herkende de bios niet alleen automatisch de kaart, er werd zelfs een AGP 4x / 8x optie aan het bios toegevoegd die er eerst niet was.

Maar ik had de kaart erin gezet, maar deze werd toch niet gezien. Had dus geen beeld. Hoe kan dat??? Vandaar dat ik het opgezocht had en las dus op disable zetten enz....

Da's een goeie, dat is bij een "intelligent" mobo/bios idd. vreemd.

Ik weet dus niet of ik intelligent mobo/bios heb. Maar het lukte dus niet. Missschien nog een andere oplossing?

Zet die "VGA share memorysize [64m]", eens op 0, en probeer het nog eens.

Da's een goeie, ik hoop echt dat 't werkt, maar bij mijn 2e pc, (waarover ik hierboven schreef) is idd. die share optie aanwezig, alleen.............. ik kan daar kiezen uit 16, 32, 64 en ik dacht 128, maar niet uit 0 of disabled.

Maar die zijn ook meestal autodetect, en wordt er ook geen gebruik van gemaakt, heb hier ook nog zo'n bordje, uit het jaar 0, die dat ook al heeft, kun je ook de shared memory instellen, maar dan wordt geen gebruik van gemaakt, als je er een AGP kaart erin propt.

Dat zou idd. zo moeten zijn, alleen het bevreemdde mij (toen ik bij mijn bordje die optie zag) dat er geen off of 0 optie was. Het brengt "users" alleen maar in verwarring, zeker als de geplaatste AGP kaart niet wordt opgepikt / herkend door Windows.

Wat de in te stellen hoeveelheid betreft: toen ik die pc (2e hands gekocht) wilde voorzien van een AGP kaart, kwam ik ook op de door jou geopperde suggestie uit. Toen ik dus niet kon vinden hoe ik die optie op 0 kon zetten of uit te zetten, heb ik de helpdesk gebeld waar de pc oorspronkelijk vandaan kwam. Zij adviseerden mij om de waarde op 64 te zetten (de hoogste). Het "waarom" van dat advies ben ik vergeten.
Nu herinner ik mij dus ook dat niet 128 maar 64 de hoogste waarde bij mij is.

[edit] dat pctje, moederbordje en bios van dat 2e pc'tje van mij, zijn overigens uit 2003, Asus A7V8X-MX plankje -VIA KM400 chipset- in een MyCom pc met een AMD 2liter+ processertje) [end edit]

Laatst bewerkt:
Kan het proberen bedankt hoor nog wel van mij als het gelukt is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan