videokaart op Moederbord + PCI- E

• Onderwerp starter Onderwerp starter tryer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
ik heb een moederbord met geluidskaart én grafische kaart on board. (Asus moederbord M2NPV-VM) (Graphic integrated in the NVIDIA GeForce 6150 128 mb). Ik wil nu een nVidia GeForce 7600GS videokaart van ASUS 512 MB (PCI-E) kopen. Er zit een slot (PCI Express X16) voor op het moederbord. Vraag: conflicteert de nieuwe videokaart niet met die al op het moederbord aanwezig is ? (Kun je het aantal MB's bijv. gewoon optellen ?? Ik wil ook een TV-kaart kopen: Heb je om TV te kijken een snelle videokaart nodig ?? Zo niet, dan hoef ik geen nieuwe kaart te kopen.

Hallo !

Om TV te kijken hoef je echt geen snellere grafische kaart te kopen !

Als je er wel een inzet kun je de chip op je MOBO in het BIOS uitschakelen. Dat gebeurt trouwens bij diverse MOBO's automatisch. Kijk even in de handleiding.

Greetz,

Harry.

O.K. dan hoef ik geen nieuwe videokaart te kopen. Ik dacht dat bewegende beelden (net als bij games) een snel en groot videogeheugen vergen. het is dus niet zo dat je dan slecht beeld krijgt ??

Nee hoor

De kwaliteit is wel afhankelijk van de TV kaart.

En wil je ook opnemen, dan is een wat duurdere kaart beter, omdat daar een encoder/decoder op zit zat je CPU geen peentjes hoeft te zweten.

Eric.:thumb:

Hauppage WinTV FM

Bovenstaande kaart wilde ik kopen, vrnl voor tv kijken en radio luisteren. Heeft alleen MPEG1. Ik ben niet van plan veel op te nemen. Voor noodgevallen kan ik dus wel af en toe opnemen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan