Videokaart op moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo allemaal

Ik wil graag een nieuwe videokaart kopen . Nu dacht ik aan de Sapphire RADEON HD 4650. Deze is PCI-e 16x

Mijn moederbord , de ASrock 4CoreDual-SATA2 . Deze heeft een PCI-e slot , maar er staat bij @ 4x mode.

Wat houd dit in en wat voor problemen zou het gaan kunnen opleveren?

maar na wat zoeken vond ik dit:

1 AGP 8x
4 PCI
1 PCI Express x16

dit zit er op jou moederbord, dus als je je oude videokaart weg doet kan je de nieuwe daarin stoppen.

Je kan wel beter ff iemand hebben die zegt of dit juist of onjuist is want dit weet ik niet zeker of het dan 100% ook werkt..

Laatst bewerkt:
maar na wat zoeken vond ik dit:

1 AGP 8x
4 PCI
1 PCI Express x16

dit zit er op jou moederbord, dus als je je oude videokaart weg doet kan je de nieuwe daarin stoppen.

Je kan wel beter ff iemand hebben die zegt of dit juist of onjuist is want dit weet ik niet zeker of het dan 100% ook werkt..

Ik dacht zelf dus ook al , het is een X16 slot maar hij draait op X4 mode. Dat denk ik tenminste als ik naar mijn moederbord kijk.

Ik hoop dat iemand anders dit ook nog kan bevestigen.
En als het zou kunnen ,wat zou ik merken tussen als ie op x4 draait of x16?

Kijk even in je originele topic, antwoord van Kees klopt helaas niet.

Kijk even in je originele topic, antwoord van Kees klopt helaas niet.

dat zei ik ook al (zie mijn eerste post), maar toen ik zocht op het moederbord zag ik dat er wel een pci-e x16 op zat... dus doet hij het dan zou hij het toch moeten doen?

of komt dat omdat hij in x4mode zit?

Nee, het is geen 16x slot maar een 4x slot. Vergelijk de sloten maar eens qua grote. Neem een willekeurig ander moederboard met en pci-e 16x slot en vergelijk deze met de afbeelding van het board van ts op de asrock site. De formaten komen niet overeen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan