Videokaart Overklokken (Laptop: Dell XPS17 L702X)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hardstyler269

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2011
Hallo, ik ben in het bezit van een Dell XPS17 (L702X) laptop. Met een Nvidia GeForce GT550M videokaart. Hiervan wil ik dan uiteindelijk de Core Clock en de Shader Clock overklokken. Standaard zijn deze 475 en 950. Deze wil ik dan naar 620 voor Core en 1240 voor Shader. Alleen wanneer ik dit doe verhoogt natuurlijk wel de temperatuur, hoogste GPU temperatuur die ik tot nu toe gehaald heb is 86C maar ik zou dan graag willen weten, is het slim om hiervoor een laptop koeler aan te schaffen? Of is het prima dat de temperatuur 90 (ongeveer) kan worden?

Dat hangt er maar helemaal vanaf waar die 90 graden gemeten is. Dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen.

Een laptop koeler gaat bij de XPS serie een uitdaging worden. Simpel, omdat de luchtinlaat aan de voorkant zit en niet zoals bij veel laptops aan de onderkant. Extra lucht er in krijgen gaat lastig worden vrees ik.

Deze temperatuur wordt gemeten in de laptop zelf, ik heb een out-of-the-box software geinstalleerd die dit kan meten en ook kan overklokken. En overgeklokt kom ik dan op die temperatuur uit.

Het voert voor hier te ver om het hele principe van de temperatuurmeting uit te gaan leggen. In het kort komt het er op neer dat je niks zinnigs over de gemeten temperatuur kunt zeggen, zolang je niet precies (op de mm nauwkeurig) weet waar de temperatuur gemeten wordt.

Misschien heeft Dell wel ergens een overzicht met max. temperaturen voor deze sensor?

Hoi !

Neem van mij aan: overclocken van 'n laptop leidt ALTIJD tot verkorting van de levensduur van die laptop.

Dus weet waar je aan begint.

Greetz,

Harry.

Helemaal mee eens Harry. Dat ding wordt nu al loeiheet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan