Videokaart overleden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
494
Ben bang dat de videokaart van mijn andere pc is overleden.

vanochtend bij opstarten ineens allemaal verticale strepen in wisselende kleuren op het scherm, daarna zwart scherm met alleen maar letters en cijfers, daarna weer strepen met hierdoorheen een vervormd XP logo.
Daarna doorstarten en automatisch opnieuw opstarten van pc met weer een eender beeld.

Het gaat om een Asus V9570LE van pak um beet 3,5 jaar oud.

Mocht ie stuk zijn wat is dan een goed alternatief voor vervanging?
 
ik ben bang dat hij kapot is, maar om daar zeker van te zijn kan je even een andere monitor proberen.
 
Hoi,

Ziet er naar uit dat je videokaart id aan het overlijden is!

Wat voor systeem heb je nu? En uiteraard welke videokaart heb je nu? Onboard of pci-e/agp
Mvg,
Chico.
 
Nu weet ik het zeker, beeldscherm gewisseld, met deze, en met die van een buur.

In beide gevallen hetzelfde beeld.
99% zeker dat videokaart is overleden.

Blijft vraag wat is een goed en betaalbaar alternatief voor een Asus V9570LE ?
Schijnt eentje van het AGP type te zijn.
Zegt mij verder niks, maar....
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Waarschijnlijk heb je een agp 8x videokaart, maar wat wil je ermee?:)
Speel je games of gebruik je veel videobewerkings programma's? Enne Waarschijnlijk is je pc dan al een paar jaartjes oud aangezien de meeste pc's al wel pci-e hebben?:rolleyes:
Is je huidige kaart 128 MB? Ik denk zowiezo, dat als je deze pc houdt het zonde zou zijn om er een dure kaart in zou stoppen! maar ik speculeer maar zo ff mee!:p

Gr,
Chico.
 
Chico helemaal correct wat je allemaal suggereert.

Pc is een vier jaar oud, en doet dienst als basisstation thuis.
Wordt meestal gebruikt voor internetten, filmpjes kijken, buienradar, e-mailen, een spelletje bubble-up, beetje Google Earthen en dat soort dingen.

Videobewerking is te zwaar voor de pc, en gezien mijn werk heb ik daar ook geen tijd voor.
Voor verblijf tijdens mijn werk, waar dan ook in europa heb ik altijd de laptop mee waar ik nu op rammel met een TFT beeldscherm annex TV.

Kabeltjes wisselen, en dan op schotel nederlandse tv kijken:)
 
Wat nu als de kaart niet (bijna) is overleden, maar de beeldscherm instellingen van Windows corrupt zijn geraakt?
M.a.w. leen even een andere kaart en probeer die. Werkt het daar wel goed mee, dan nog hoeft jouw videokaart niet defect te zijn. In dat geval binnen apparaatbeheer de videokaart verwijderen, de machine uitzetten, jouw eigen kaart terugplaatsen en de machine opnieuw aanzetten. Windows zal starten met de standaard VGA adapter en jouw kaart herkennen en een stuurprogramma gaan installeren. Als dat is gebeurd en je hebt wederom strepen, dan pas kun je met zekerheid vaststellen dat je videokaart is overleden.
 
Wat nu als de kaart niet (bijna) is overleden, maar de beeldscherm instellingen van Windows corrupt zijn geraakt?
M.a.w. leen even een andere kaart en probeer die. Werkt het daar wel goed mee, dan nog hoeft jouw videokaart niet defect te zijn. In dat geval binnen apparaatbeheer de videokaart verwijderen, de machine uitzetten, jouw eigen kaart terugplaatsen en de machine opnieuw aanzetten. Windows zal starten met de standaard VGA adapter en jouw kaart herkennen en een stuurprogramma gaan installeren. Als dat is gebeurd en je hebt wederom strepen, dan pas kun je met zekerheid vaststellen dat je videokaart is overleden.

Zoiets zou ik natuurlijk ook andersom kunnen doen, met mijn kaart naar een computershop gaan en vragen of ze hem willen testen.
Diegenen in mijn directe omgeving die ik ken werken allen met laptoppies, dus daar zitten niet van die kaarten in
 
Hallo Hakar,

Kan allebei!
In het geval waar jij hem voor gebruikt is de eerste al genoeg!
Ik zou er zeker niet al te veel voor neerleggen, Al zou ik het advies van pasje niet in de wind laten!
Succes!!
Mvg,
Chico.:thumb:
 
Ga vandaag eens kijken welke shop hier in de buurt behulpzaam kan en wil zijn.

Bedankt voor de tips:thumb:
 
Kaart was idd overleden:confused:
Nu een "simpele" 64 MB gebruikt kunnen scoren en installeren en er is weer beeld.

Bijkomend is de pc gek genoeg sneller in beeldwisseling geworden, waarschijnlijk was kaart al wat langer ziek.

Goed dat ik eerst hier heb geïnformeerd, en pas daarna tot aktie ben overgegaan.

Nogmaals dank!:thumb::thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan