Videokaart oververhit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronan

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2004
Ik heb een ATI Radeon 9800 Pro die bij het spelen van een grafisch mooi spel oververhit raakt. Dan komen er soms rare strepen en valt het spel of de computer uit.

Het is een best nieuwe kaart, dus ik vind het wel raar. Er zijn wel videokaart koelers, kijk deze site:

Videokaart Koeler: klik hier

Ik weet niet zeker of dat goed gaat werken, want iemand die ik ken heeft dat ook geprobeerd er zo'n ding op te zetten om de videokaart sneller te laten gaan, maar hij heeft daarbij zijn videokaart kapot gemaakt.

Zou het ook aan mijn fan op de videokaart kunnen liggen? Hij draait wel goed, er zit geen stof tussen, maar soms bij het opstarten maakt hij een RRR geluid. Een keer met de vinger erop en dan is het weer normaal geluid.

Ik heb nu 2 grote kamerventilators naast mijn open kast, en nu zijn er bijna geen crashes meer, maar soms bij FarCry en andere goede spellen wel.

Weet iemand een betere oplossing dan dit?

Heb je er nog garantie op want dan zou ik er mooi mee terug gaan

ik heb de zelvde coeler en ik heb me kaart zwaar geclokt maar hij doet het nog ik vindt het een priema coeler
je moet er aleen niet die zalman coeler op zetten je kan er een gewone case van op zetten
het nadeel van die coeler is wel dat het een lood swaare coeler is en dat als je m vervoerd dat het dan fout kan gaan

maar je zou eens al het stof tussen je coeler moetej uit blazen
ik zou gaan voor die zalman coeler blok met een casefan er op :D:D:D

je vriend zal wel te ver geclokt hebben of niet op de goeien pleken koelpasta hebben gestopt

Geplaatst door Ronan
Ik heb een ATI Radeon 9800 Pro die bij het spelen van een grafisch mooi spel oververhit raakt. Dan komen er soms rare strepen en valt het spel of de computer uit.

Het is een best nieuwe kaart, dus ik vind het wel raar. Er zijn wel videokaart koelers, kijk deze site:

Ik weet niet zeker of dat goed gaat werken, want iemand die ik ken heeft dat ook geprobeerd er zo'n ding op te zetten om de videokaart sneller te laten gaan, maar hij heeft daarbij zijn videokaart kapot gemaakt.

Zou het ook aan mijn fan op de videokaart kunnen liggen? Hij draait wel goed, er zit geen stof tussen, maar soms bij het opstarten maakt hij een RRR geluid. Een keer met de vinger erop en dan is het weer normaal geluid.

Ik heb nu 2 grote kamerventilators naast mijn open kast, en nu zijn er bijna geen crashes meer, maar soms bij FarCry en andere goede spellen wel.

Ik heb een radeon 9800 pro 128mb en heb waarschijnlijk hetzelfde probleem als jou.
als ik byv counterstrike source een tijdje draai krijg ik opeens verticale flikkerende strepen (wit en gekleurd) over mijn scherm.
heb jij dit ook ? ps ik heb er wel een vette koeler opzitten (artic cooler)

Geplaatst door Ronan

Ik heb een radeon 9800 pro 128mb en heb waarschijnlijk hetzelfde probleem als jou.
als ik byv counterstrike source een tijdje draai krijg ik opeens verticale flikkerende strepen (wit en gekleurd) over mijn scherm.
heb jij dit ook ? ps ik heb er wel een vette koeler opzitten (artic cooler)
:confused:

Ik heb dat niet, maar misschien zou dat ook zo zijn bij mij als ik counter strike source zou hebben. Wel zijn er soms rare bruine strepen bij call of duty: united offensive als ik het een tijdje speel.

Goed idee trouwens, die artic cooler, misschien koop ik die ook wel, ik heb wat opgezocht erover op internet en het is volgens mij een goede cooler. Waar heb jij hem gekocht?

Hallo

De vraag is reeds gesteld , zonder antwoord , maar nogmaals , is er nog garantie op ?????

Lijkt mij eerder een defekte , slecht gesmeerde ventilator te zijn hoor .....

Het zelf m.c. gyveren ---> garantieverlies , wat mij toch logisch lijkt ....

Peter

Laatst bewerkt:
Nee ik heb er geen garantie meer op. Dat is ook niet nodig, want volgens mij is de videokaart wel goed, want bij elke videokaart die ik in mijn computer stop, gebeurt hetzelfde. Ik denk dat het misschien aan mijn moederbord of iets anders ligt alleen ik weet niet wat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan