Videokaart piepet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Naar het insteken van mijn nieuwe videokaart (Sappire Ati Radeon 9800SE Edition) is het net of hij "piept". Een hele hoge pieptoon. Niet continu maar wel achter elkaar, dan even niet en dan wel.
Het klinkt niet echt als een waarschuwing.

Ik meen dat Steve ook ooit zo'n probleem had maar die topic is waarschijnlijk allang weg.

Trouwens; zowel mijn nieuwe HD noch V-kaart worden opgepakt in Speedfan.

Yep, die hoort er op te zitten:
89612.jpg

-edit-
i_13177_procim.jpg

-edit

Je ziet em rechtsboven. Het kabeltje heeft op et een eind een molex-connector zitten welke je door moet lussen naar je HD.

:8-0: ik heb die kabel eraf gehaald en het het uiteinde waarmee hij vast zat aan de kaart heb ik een ander voedingskabeltje op gezet die vrij was.

Wat en hoe moet ik precies doen met de HD dan? HD voeding in dat ding en "verdelertje" in de HD?

En dan is het over?

Je moet hem gewoon aan je HD koppelen. Als het goed is kan je doorlinken.

En hoeveel watt voeding heb je? 300W is eigenlijk te min.

Dat ga ik morgen proberen, bedankt.

En wat kunnen de concequenties te zijn van "echt te weinig"?

Ik sloot hem eerst aan zonder extra voedig; toen startte mijn PC niet op
Toen met de methode die ik net beschreef; USB poorten uitval, gedoe. Toen dacht ik al dat ik stroom tekort kwam.

Nu doet alles het, USB en wel. Er zit nog een USB hun aan. Van deze USB hun heb ik zijn eigen voeding ook ingeschakeld nu zodat dit niet via de PC hoeft te verlopen.

Omgedraaid zoals je zei; PC opgestart en lekker stil. Ja; het koeltertje hoorde ik zoomen omdat de kast nog open stond.

Máár, hij is weer begonnen...

:mad: :mad: :mad:

wil ik een nieuwe voeding kopen; is er alleen Compaq voeding mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan