Videokaart piept en word heet tijdens spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leonidas007

Banned
Lid geworden
26 aug 2009
Hoi,

Mijn videokaart begint te piepen en word heel warm tijdens het spelen. Hij wordt 100% graden en meer en piept heel erg.

Dan zet ik de fan speed op 100% om het af te laten koelen en ga het spel uit omdat ik denk dat ik anders een kaart verbranding in mijn comp krijg.

Ik heb een ati hd 4850, heb de nieuwste updates zou dit misschien aan mijn voeding liggen die 400watt heeft en een 450watt wordt aangeraden op de site van ati over deze videokaart. Of is het toch iets anders? :confused:

Groet Leo

Goedenavond,

Hoe warm wordt hij de videokaart want 100% graden zegt niets heb je al eens de koeler stofvrij gemaakt

Bedankt voor je snelle reactie,

Heel warm, als ik met mijn hand derop ga :eek: daar kan je wel een ei op bakken en ja de koeler is stofvrij.

Hoi,

Ja dat kan je bij mij ook op de 4890 maar zegt niet hoe warm kijk eens met pc wizard
Je voeding is 400 watt maar van welk merk?

Laatst bewerkt:
Ik heb het denet met pcwizard bekeken en ik kom weer op 100 graden of moet ik ergens anders zijn? Zo ja waar precies in pcwizard.

ALLIED model nr: al-8400btx atx 400w
Verder staat er v.2.2/p4 atx12v for pentiun 4.
Max 400watt

Nu jij het vroeg, kun jij hieruit zien of ik een A merk heb?.

Hoi,

Naar mijn inziens is het niet zo goed merk aangezien ze tegenwoordig rond de 80 % efficient zijn en ze geven ook weinig technische info dus misschien is het wel verstandig om een betere voeding te kopen hier heb je de info over voedingen

Ok, dat is nu duidelijk.
Dan heb ik nog een vraag, als ik game dan gaat mijn beeld heel vaak niet mee, ik bedoel als ik met de muis naar beneden ga op de map ( oa. in age of empires 3 spel) dan zie ik dat het beeldscherm verdeeld wordt in 2 stukjes de onderkant gaat snel mee de boven kant heeft heel ff nodig om mee te komen het is alsof ze uit mekaar worden gerukt in 2 stukjes en dan heel snel weer 1 stuk worden. Ik weet niet anders hoe ik het moet uitlegen sorry.

Hoi,

Zou er mee te maken kunnen hebben hoe ziet je systeem er verder uit?

Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3
Rapportdatum: woensdag 24 maart 2010 op 19:21

------------------------------------------------------------------------------------------

<<< Systeemoverzicht >>>
> Moederbord : MSI MS-7366
> Chipset : nVidia GeForce 7050
> Processor : Intel Pentium E2200 @ 2200 MHz
> Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
> Videokaart : ATI Radeon HD 4800 Series
> Harde Schijf : Hitachi (160 GB)
> DVD-Rom Station : ATAPI iHAP122 8
> Monitor Type : AOC International 916W - 19 inches
> Netwerkkaart : MCP73 Ethernet
> Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3
> DirectX : Versie 9.0c (november 2006)

------------------------------------------------------------------------------------------
***** Einde van rapport *****

Hoi,
Zou geloof ik eerst eens kijken met een andere voeding en kijken hoe het dan loopt.

Goed, nu zie ik dankzij u dat ik directx 9.0c (november 2006) heb. Is dat wel de nieuwste? :confused: nee toch?. Waar kan ik anders de nieuwste downloaden?.

Sorry voor al al deze vragen maar ik ben echt een noob.
Bedankt voor de moeite, deze vraag nog a.u.b dan ben je van mij af :D

Dank u

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan