Videokaart presteert erg slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

RAIDARRAY

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2011
Beste mensen,

Ik heb laatst maar liefst 1500 � gespendeerd aan een gloed nieuw systeem, dit ging een week of 2 goed, photoshoppen en of videobewerken alles ging op zijn gemak, vandaag echter wou ik een aantal games uit te proberen waaronder ook de befaamde crysis, dit ging niet al te goed windows liep vast en ik werd gedwongen tot een reboot.
Eenmaal opgestart zie ik tot mijn verbazing dat de framerate van de games was GEHALVEERD !

HANDELINGEN DIE IK AL HEB UITGEPROBEERT:

Drivers herinstallatie
Kaart ontkoppelen/koppelen
Systeemherstel
Furmark (Deze geeft geen defecten aan)

Sys spec

AMD x4 955
AMD 6970
SSD 120 GB Agillity
8 GB ram

Ik moet er bij vermelden dat mij kaart heel hard blaasde bij de reboot dit duurde mij te lang dus ging ik voor de reset, na de reset was de reboot normaal.
Alle tips en of opmerkingen zijn welkom !

Merk en capaciteit voeding?

Alleen al de processor vreet stressed zo'n 250 watt weg. Tel daarbij zo'n slordige 375 watt voor een stressed 6970 op en het feest qua voeding is compleet. (alleen processor en videokaart stressed al +600 watt)

Laatst bewerkt:
heb je wel de nieuweste catalyst control center?
ik had het zelfde probleem met 11,5 maar 11,6 loste dit op.
anders klinkt het als overhitting.

@@gast0225, als zijn voeding het niet trekt gaat zijn fan niet hard blazen

Waarom niet? Als je de vraag leest dan blaast de fan van de kaart bij de reboot erg hard hetgeen zou kunnen betekenen dat er ná de reboot als alles is opgestart en div. hardware 'stressed' is, er te weinig power is voor de kaart waardoor deze niet goed meer koelt en dus te heet wordt. Bij een reboot is er nog wel voldoende power en wordt de temp van de kaart door de sensor herkend en dus gaat de fan hard tekeer omdat de kaart zo heet is geworden en de sensor 'doorgeeft' : koelen!!! . (zomaar een willekeurige hypothese)

Laatst bewerkt:
Heren bedankt voor de reacties !

IK heb het probleem uiteindelijk verholpen door Windows deraf te gooien, uiterraard vervolgens er weer op gezet !
Heel vreemd... ik heb overigens een gold gecertificeert 1000+ watt voeding ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan