videokaart probleem???????

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekkoworld

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
Berichten
4
Ik heb een medion pc van de aldi. Videokaart medion radeon 9600 TX. Bijna alle nieuwe spellen (far cry, enz) draaien niet. Het spel start wel op maar op het moment dat je in het hoofdmenu moet komen loop ie vast.

Wie heeft hier ervaring mee of mischien een oplossing?

bedankt!
 
Wel de nieuwste drivers geinstalleerd voor de ATI radeon 9600 ? Dus downloaden en installeren ? Ook directx 9 geinstalleerd ?

Loopt trouwens het spel vast of je pc ?
 
Ja, met de nieuwe video-update werkt het. Was toch niet zo up-to-date als ik dacht.

Bedankt!
 
Ik heb een zelfde probleem, ook alleen met een ATI 9800 TX videokaart (in een Medion Pc). Na het opstarten van een spel gaat XP (Home) vanzelf over in de sleepmode, en is resetten nog de enige optie.

Ik heb de drivers al grondig verwijderd en de meest actuele drivers opnieuw geinstalleerd. De pc game draait nu iets langer, maar na een minuut gaat de slaapstand weer in werking.

Wie o wie weet wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt...!
 
Geplaatst door Utrechtdegekste
Ik heb een zelfde probleem, ook alleen met een ATI 9800 TX videokaart (in een Medion Pc). Na het opstarten van een spel gaat XP (Home) vanzelf over in de sleepmode, en is resetten nog de enige optie.

Ik heb de drivers al grondig verwijderd en de meest actuele drivers opnieuw geinstalleerd. De pc game draait nu iets langer, maar na een minuut gaat de slaapstand weer in werking.

Wie o wie weet wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt...!

hey,

ik heb vaker gehoort dat de pc vanzelf in slaapstand gaat en misschien werkt dit:

1. je klikt (onderaan) op start, en dan op configratiescherm.
2. klik vervolgens op energiebeheer
3. bij het eerste scherm(pje) dat je krijgt staat onderaan (nog boven ok en annuleren) "systeem op slaapstand:" en dan kan j kieze (als j op het balkje ernaast klikt ) uit een paar dingen.
4. er komt (als j er op klikt) een heel lijstje te voorschijn, onderaan van dat lijstje staat "nooit", dat moet j aan klikken.

als het goed is dan moet hij niet meer in slaapstand gaan en als het niet werkt of hij stond al op "nooit", dan weet ik het ook niet meer

:thumb: sux6:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Na wat rondzoeken op het internet ben ik erachter gekomen wat het probleem is. De Ati 9800TX videokaart wordt te heet, waardoor de pc zichzelf uitschakeld.
Nadat ik de pckast had opengeschroefd en er ff een ventilator op had gezet (je moet toch wat :rolleyes: ) kon ik een kwartiertje een pc game spelen, daarna was de pret alweer over.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is er een nieuwe/betere cooler op de videokaart te zetten, is dit veel werk/duur?

Nog bedankt voor de reactie (s) btw :)
 
als j het ECHT goed wil hebben zou j een water / vloeistof koeler kunnen nemen maar dan zit j al met een minnimum van ongeveer 150 eurotjes:(

je kan bijv. op www.alternate.nl kijken daar hebben ze van alles, als j dan voor koeling wilt kijken moet j hier naar toe: (boven aan de zijkant) hardware, grafische kaarten, AGP
(dit heeft alleen zin als je een AGP video kaart hebt!) en dan zou ik een "sharkoon" koeler nemen(prijs staat er bij)
MAAR j kan natuurlijk ook een nieuwe video kaart kunne kopen maar dan ben j meer geld kwijt (want ik zou dan een 256 mb kopen, is heel goed) als j besluit om dat te doen zou ik onder "club 3d" kijken en dan deze kaart opzoeken (bijna onderaan van het lijstje) radeon 9600, voor weinig een snelle kaart

oja, als j op het plaatje klikt dan krijg j meer info:D

:thumb: sux6:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan