Videokaart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

morritz34

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2005
Berichten
151
Ik heb een probleem met mijn videokaart. Ik heb een fx5900xt en heb er een nieuwe cooler opgezet. Maar als ik nu mijn computer opstart krijg ik deze melding.
powerlose2.JPG

Hoe kan ik dit verhelpen en waarom krijg ik dit ineenkeer. Want kreeg dit vroeger wel is als mijn koeler vol zat met stof en hij overhit raakte. Alleen de temp idle is nou 35 graden(stressed nog niet gekeken) Ik krijg deze melding meteen als ik mijn computer opstart. De nieuwe cooler die ik erop heb gezet is een zalman. Ik denk niet dat het aan een te zwakke voeding(350watt) want zoveel verschil kan er toch niet zitten tussen een stock cooler en een zalman kwa stroomverbruik. Maarja, hoop gauw op reacties.
 
Ik heb een probleem met mijn videokaart. Ik heb een fx5900xt en heb er een nieuwe cooler opgezet. Maar als ik nu mijn computer opstart krijg ik deze melding.
Bekijk bijlage 34533

Hoe kan ik dit verhelpen en waarom krijg ik dit ineenkeer. Want kreeg dit vroeger wel is als mijn koeler vol zat met stof en hij overhit raakte. Alleen de temp idle is nou 35 graden(stressed nog niet gekeken) Ik krijg deze melding meteen als ik mijn computer opstart. De nieuwe cooler die ik erop heb gezet is een zalman. Ik denk niet dat het aan een te zwakke voeding(350watt) want zoveel verschil kan er toch niet zitten tussen een stock cooler en een zalman kwa stroomverbruik. Maarja, hoop gauw op reacties.

Misschien ff de kaart eruit halen, en de kontaktjes reinigen?
 
Misschien ff de kaart eruit halen, en de kontaktjes reinigen?

Bedankt voor je snelle reactie:thumb: , maar dat heb ik al gedaan en het heeft niet geholpen. Maar heeft het misschien met het volgende te maken?:
De stock koeler zat met een 2 pins conector op videokaart geplugged. Maar die nieuwe cooler heeft een 3 pins conector en die zit nou op het moederbord aangesloten. Maar kan het zo zijn dat mijn videokaart 'denkt' dat er nou geen cooler op zit enwat kan ik daar tegen doen?
 
Heb je de connector dan wel goed aangesloten?
Welke cooler heb je gebruikt? De Zalman ZM80D-HP?
 
als het goed is zit er op jouw videokaart ofwel een stroomstekker met vier pinnetjes (zoals op een floppydrive of een als op de harddisk) of een zwarte met 6 pinnetjes - gelieve deze aan de voeding aan te sluiten - de 6 pins zwarte hoort aan een PCI-X power stekker de 4-pins natuurlijk aan de respectievelijke :)
 
Laatst bewerkt:
Maar die nieuwe cooler heeft een 3 pins conector en die zit nou op het moederbord aangesloten. Maar kan het zo zijn dat mijn videokaart 'denkt' dat er nou geen cooler op zit enwat kan ik daar tegen doen?
Dit zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn, maar dan zou je nooit een Pasieve koeling(fanloze) koeling erop kunnen zetten. Heb ik op m'n vorige Geforce FX5700 zitten en nooit zo'n melding gezien.:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan