videokaart probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

timvw01

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Wie kan mij helpen?

In de bijlage zie je een screenshot van mijn bureaublad. Deze wazige strepen verschijnen willekeurig op mn beeldscherm. Soms zijn ze voor 30 (ongeveer) seconden weg en dan komen ze weer terug. Het is niet mijn monitor, want die heb ik getest op een andere computer en deed het goed. Dus toen dacht ik dat het mn videokaart was en toen om te testen heb ik hem uitgeschakeld via systeembeheer/computerbeheer/apparaten/ Maar nadat mn computer opnieuw was opgestart waren de strepen er nogsteeds. Betekend dit dat het niet mijn videokaart is? En wat is het dan wel?

Alvast heel erg bedankt. Tim

De computer waar het om gaat is een:
Dell Dimension 8300
Ati radeon 9800 pro videokaart
Siemens 19 inch beeldscherm

de beeld kaart kan je zo niet testen om deze uit te zetten want,
is een nodig onderdeel van de pc.
hoe je het wel kan testen is door deze in een andere pc te steken.
of om gewoon even een andere kaart in deze pc te doen.
lijk me wel dat deze naar zijn grootje is.

Als je de videokaart hebt uitgeschakeld, betekend dat alleen dat je de drivers ervoor hebt uitgeschakeld, en worden de standaard VGA drivers gebruikt.

Heb je dit beeld ook als je de PC pas aanzet?, zo ja, dan vrees ik dat het geheugen op die kaart het heeft begeven.

Maare, trek die kaart eruit, maak hem goed schoon, en probeer het nogmaals.

Het lijkt er wel op dat het probleem bij je videokaart ligt...

Maar je kunt dat inderdaad niet uitproberen door even de kaart uit te zetten.

Menig PC zal na herstart toch weer de videokaart "aanzetten".

Laatst bewerkt:
Ik heb dit probleem ook gehad en de enige oplossing was een nieuwe videokaart. Ik denk dat je een nieuwe videokaart moet kopen.

Bedankt voor de snelle reacties

Ik heb de kaart eruit gehaald en schoon gemaakt. Er lag een gigantische berg stof op. Tijdens het opstarten van de computer zijn er nogsteeds strepen te zien, maar gek genoeg in windows niet. Bedankt voor de tips

Tim

Dat is wel vreemd, dat zou betekenen dat het VESA deel niet goed werkt, in windows wordt het VGA deel gebruikt.

Koelblok er ook afgehad en ventilator ook? dan pas kun je er goed bij om schoon te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan