Videokaart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdonkers

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
106
Ik heb zonet een nieuwe PC gekocht omdat me oude het begeven had. Nu zit ik met een resolutie probleem. Heb een 22" breedbeeld scherm. Die hoort als resolutie 1680x1050. Alleen geeft die maar als max 1400x1050 aan. Er zit een externe videokaart in die heb ik er even uit gehaald en gekeken maar kon alleen maar Asus vinden.

Hier een foto van wat erop staat:

[smallimg]http://i53.tinypic.com/2epn31s.jpg[/smallimg]
(Klikbaar)

Kan iemand mijn helpen met een driver of iets ervan te vinden dan ? Me beeld is nu namelijk erg lelijk. Alles is nu op-to-date. Heb btw net me eigen Windows 7 Ultimate erop gezet die op me vorige 5 jaar oude pc icm 22" 1680x1050 perfect gedaan heeft.

edit: Merk nu ook dat Aero het niet doet. Kan het ook niet aanklikken oid. Hoop dat iemand me kan helpen.

Gr. Joey
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Driver van je videokaart is niet geinstalleerd.

Met enkel Asus kunnen wij niks.

Windowstoets + R -> Type in het invulbox: dxdiag.exe -> Ga naar Beeldscherm

Staat daar nuttige info zoals het merk + type van de videokaart?


4cbf04026e809-Untitled.png
 
Laatst bewerkt:
Heb het gedaan en krijg ik dit:

Vind het wel vaag mijn beeldscherm zit gewoon op die Asus videokaart aangesloten.

2cd96is.png


Wil dit zeggen dat er geen goede videokaart is maar meer een standaard videokaart ?

Gr. Joey
 
Ja, Windows heeft een standaard driver geinstalleerd, dus op dat moment word de videokaart niet optimaal benut.

(Wel vreemd, Ultimate word hier zonder probelemen geinstalleerd, als in, Aero doet het prima zonder dat ik de drivers van de fabrikant hoef te installeren)
 
Ja precies. Heb nooit problemen met Windows 7 gehad op me oude pc. Alleen op deze nieuwe. Is een zelfbouw pc van ViComputer.

2128ho3.png


Dat geeft die aan met die PC Wizard. Ben bang dat het geen denderende videokaart is die erin zit ofniet ?

edit: Zoals op de foto heb ik dus gewoon eigenlijk een standaard videokaartje niks apparts. Is dit een redelijk goede: http://www.mycom.nl/Product/Videokaart/Asus-ATI-Radeon-EAH3450DI,512MB/294660

en zou ik met die videokaart max gta 4 aankunnen ?

Nog een kleine edit: Ik zag dat die URL boven mijn niet in Den Bosch af te halen is. Nu zag ik deze: http://www.mycom.nl/Product/Videokaart/Sapphire-ATI-Radeon-HD3450-Silent,512MB/252873

Schild 3 eurocent en zie eigenlijk geen verschil alleen de kloksnelheid schild 300mhz tussen elkaar. Die laatste link is dus 300mhz minder. Is dat een merkbaar verschil ?

Gr.
 
Laatst bewerkt:
Of die kaart GTA 4 op max aan kan? Ik betwijfel op low... het is een echte budgetkaart.
 
Tja, ik hoef natuurlijk ook niet op max te kunnen maar gewoon normaal te kunnen spelen zonder laggs.
 
Het moet in iedergeval een PCI-E kaart zijn. Ook is het wattage en het merk van de voeding noodzakelijk om een goede kaart uit te zoeken.
 
Welk merk? Wanneer het een B-merk voeding is heb je een probleem. Ik zat voor het gamen meer te denken aan een HD5670, of mits je dit te duur vind de HD4670.
 
Ik heb een Forton Source 500w voeding AT. Zijn die HD4670/5670 dus middelmatige kaarten voor GTA iv te kunnen spelen ? Het is niet dat ik echt dikke games doe zoals COD etc. Dat doe ik niet. Is meer voor tussendoor een keer lekker GTA IV te kunnen doen en te kunnen modden.
 
Forton is een goed merk, en ja de HD5670 en de HD4670 zijn middelmatige kaarten waarbij de 5670 de opvolger van de 4670 is en dus een stuk krachtiger is. Ik raad dan ook de 5670 aan.
 
Oke dat is mooi. Dan bestel ik die kaart misschien dadelijk nog anders morgen.

Alvast bedankt mensen!
 
En pas op: neem alleen een passief gekoelde kaart als de koeling van je kast ook echt goed is.
Die laatste kaart is sowieso mogelijk, het is immers een actief gekoelde kaart.
 
Ja er zit een extra koeler op de kaart zelf. En de koeling is in mijn ogen toch wel netjes :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan