videokaart problemen met game!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpleon

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2010
Goedendag allemaal,

zoals jullie zien, ben ik nieuw hier! ;) ik heb me aangemeld hier omdat ik met een dilemma al een tijdje zit betreft mijn pc.

als ik ga game zoals:

call of duty modern warfare 2
call of duty black ops
battlefield bad company 2
world of warcraft

zoals jullie zien verschillende games!

als ik 1 van de games speel gaat soms na korte tijd of lange tijd me beeld vast staan in het spel. 9 van de 10 keer moet ik me pc resetten en soms kan ik terug naar me windows om het spel af te sluiten....

nou word ik hier gewoon compleet gek van omdat ik gewoon 1 spel lekker rustig lang ken spelen :(

ik heb sinds pas mijn eigen pc in elkaar gezet en dit zit er in:

msi moederbord
i7 processor socket 870
ati radeon HD5870 saphhire
1000 watt voeding
4 gig ram
windows 7 64 bit ultimate
antec kast die FLINK koelt

dat mijn beeld steeds in elk spel vast staat en bij blackops en meestal bij bad company 2 krijg ik een zwart scherm. (geen blue screen of death)

ik heb gebruik core temp, gpu z en beiden geven totaal geen hoge temperatuur aan... mijn videokaart word echt max met black ops 50 graden. en me core's komen ook nooit boven de 40 graden.

ik heb de nieuwste drivers met me videokaart van ati. zelfs een paar oude geprobeerd. dan verwijder ik mijn driver 100 % ook met driver sweeper erover heen.

wie herken dit probleem en kan mij helpen! want zo kan een redelijke gamer niet meer game :(

Mvg,

jpleon

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Hoeveel geheugen?
Welke Windows?

Chipset drivers eerst geïnstalleerd?

4 gig ram ;)
windows 7 64 bit ultimate

weet niet wat chipset driver is :P?

heej hier heb ik ook ervaring mee.
wat erg helpt is in Ati CCC naar het tabblad overdrive en je videokaart 5 mhz sneller laten lopen(core).
het licht er namelijk aan dan op rustige momenten de sapphire kaarten een soort energiebesparing instellen en daardoor in sommige configuraties(systemen) de computer bevriest, het is echter maar een tijdelijke oplossing dus je kan uiteindelijk de kaart verkopen en een (zelfde)kaart van een ander brand nemen

dankje ;)

maar dit kan ik dus niet oplossen 100 %?

dat zal erg vervelend zijn... :( en met die 5mhz sneller laten lopen hoe goed helpt dat?

de bios updaten van mijn computer heeft het probleem wel verbeterd dus het komt minder vaak voor. probeer het programma specie van piriform.com eens. het is gratis en ik dacht dat je de versie(revisie) van je bios kon vinden.

Motherboard
Manufacturer MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD
Model P55-GD65 (MS-7583)
Version 1.0
Chipset Vendor Intel
Chipset Model DMI Host Bridge
Chipset Revision 11
Southbridge Vendor Intel
Southbridge Model P55
Southbridge Revision 06
BIOS
Brand American Megatrends Inc.
Version V1.6
Date 12/28/2009

Deze problemen komen voor met mensen met een core i7, er zijn wat problemen met DirectX, even wachten op een nieuwe driver en alles zou opgelost moeten zijn.

een bios update kan gevaarlijk zijn dus laten we daar nog even mee wachten.
@Captain zap:dit zou in dit geval het probleem niet mogen zijn.
speelde het probleem zich al een lange tijd voor?

Crashes / Freezes PC Game Fixes

This section pertain to pc game fixes for crashes and freezes for Call of Duty / CoD Black Ops.

Game Crashes After Changing Resolution
This game problem has been occurring for some. Your game may in fact crash when changing the resolution. Await a patch for this to be fixed.

Game Crashes at Menu
Try the following PC game fix:

1) Navigate to the following directory

Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players\

2) Rename config.cfg to configBAK.cfg
3) Rename config_mp.cfg as well

I suggest renaming rather than deleting in case you may need those two files again later.

Suggestion from Steam Forums

Game Freezes
Your game may be freezing. Try the following game pc fixes:

-- Play in offline mode
-- Right click the game EXE -> properties -- and set the compatibility mode to Windows XP SP3 (service pack 3)
-- Disable any programs that may interfere with the game (i.e. anti-virus or firewall)
-- Reinstall DirectX

Dit is 1 van de reacties, ikzelf heb geen probleem maar ken verschillende personen met core i7 die hetzelfde fenomeen hebben mee gemaakt, core i5 heeft geen probleem.
Ik probeer alleen maar te helpen, zoals iedereen weet zijn er veel errors geweest met cod bo.

grtz

Welkom op Helpmij.nl

Een memtest is wellicht ook nog een optie.klikkerderklik

Iso van branden en daarvan opstarten en laat het maar eens een paar uurtjes draaien.

probeer die 5 mhz eens erbij te clocken dit voorkomt dat de videokaart in energiebesparing gaat, ik heb zelf ook nog geen oplossing uitgevonden. je kan je kaart misschien nog omlaten ruilen bij de winkel voor een asus of 3dnow kaart, alleen sapphire en xfx hadden deze problemen dacht ik.

een bios update kan gevaarlijk zijn dus laten we daar nog even mee wachten.
@Captain zap:dit zou in dit geval het probleem niet mogen zijn.
speelde het probleem zich al een lange tijd voor?

bedankt allemaal voor de hulp :d

jah dit probleem heb ik sinds ik deze pc heb samengesteld en in elkaar gezet hebt.

nu ik hem zelfs met 10 mhz verhoogd hebt is het probleem idd vele malen minder geworden. ik kan nu zelf 5-6 volle potjes black ops doen tot die zich weer bevriest.

ik zal de anderen opties ook uiteraard proberen!

ik denk dat ik deze kaart niet terug kan brengen naar alternate? want heb hem al 3-4 maanden en heb eigenlijk niks (echt dom natuurlijk) aan dit probleem gedaan. Tot ik deze post plaatsen

Mvg,

jplen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan