Videokaart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haaspaas

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2008
Ik heb kort geleden een nieuwe videokaart gekocht: Een ah2600pro/htdp/512m/a. Nou heb ik na uren prutsen (misschien wel hele dagen) de boel aan de praat gekregen. Daarvoor heb ik wel eerst windows opnieuw moeten instaleren. Nou heb ik earthsim en counter strike source geprobeerd en ze geven beide problemen. De textures lijken door elkaar gehusseld (ik weet geen betere manier om het te beschrijven). Ik heb directx 9.0c geinstalleerd en de nieuwste driver voor mijn kaart.

Nee, dat probleem heb ik opgelost. Dat was een geheel ander probleem.

Wat was daar de oplossing dan, want dat heb je nooit laten weten!

Laatst bewerkt:
Dat is dus het probleem, ik kan vista niet draaien. Degene die mij de kaart verkocht zei ook iets over opengl drivers. Kan dit er iets mee te maken hebben?

Kan iemand me vertellen wat opengl inhoud en waar ik het kan krijgen? Ik weet wel dat deze kaart opengl 2 ondersteund.

Leesvoer

http://nl.wikipedia.org/wiki/OpenGL

Maar dat is je probleem niet hoor...

EDIT:

Zoals ik ook al in je andere topic heb gezegd:

Het zou me niet verbazen wanneer de kaart niet ondersteund wordt door je Medion moederbord

Laatst bewerkt:
Ik ben even langs geweest bij de winkel waar ik de kaart gekocht heb. Ze raden me inderdaad aan opengl 2 te instaleren. Nou heb ik even gezocht op google maar waar moet ik eigenlijk naar zoeken? Kan iemand mij de goede kant op sturen/linkje geven?

Ik wil niet ondankbaar klinken maar daar kom ik toch niks verder mee? Kan iemand mij een link geven naar een opengl 2.0 driver?

Ik ben even langs geweest bij de winkel waar ik de kaart gekocht heb. Ze raden me inderdaad aan opengl 2 te instaleren. Nou heb ik even gezocht op google maar waar moet ik eigenlijk naar zoeken? Kan iemand mij de goede kant op sturen/linkje geven?

Hoe kan opengl mijn problemen vergroten? En als het niet werkt kan ik het altijd weer weghalen toch? Maargoed, kan iemand mij een link naar een bruikbare versie van opengl 2.0 geven?

Zoals ik al eerder geschreven heb (en daarna ook nog gequote): ik weet niet eens waar ik precies naar moet zoeken. Zijn opengl drivers specifiek per kaart? Zitten ze verwerkt in de drivers van de kaart?

Met een simpele google opdracht kom ik niet verder, en de geschiedenis van opengl op wikipedia heeft ook niet veel zin. Ik snap dat je probeert te helpen maar wat ik zoek is een letterlijke link naar een download of tenminste een uitleg naar wat ik precies moet zoeken.

Lees nou eens wat er in Wikipedia staat.
Verder geef ik het even op denk ik.

En voor de zoveelste keer: zo goed als zeker ondersteunt de bios van je moederbord de videokaart niet

Ja die was mij ook al opgevallen. In de reactie staat wel dat dit niet versie 2.0 is maar 1.1 (en een reply die dit bevestigd). Moet ik me daar iets van aantrekken?

Ik zal je nog een stukje verder op weg helpen...

Download en installeer b.v. Everest of PC Wizard, dan zie je precies wat er allemaal in je PC zit en nog veel meer.

Ook kun je dan zien welke OpenGL versie je op je PC hebt staan, want die zit ingebakken in de drivers van je videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan