Videokaart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vince Vega

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Beste mensen,

Ik zit al een paar weken met een probleem. Onze PC is een paar maanden geüpgrade. Dit is door de winkel gedaan (ik heb nog garantie overigens). Er is een nieuw moederbord (MSI V Class 2.8 GHz), nieuwe videokaart (ASUS N-VIDIA G-Force 7300GT Silent) en meer werkgeheugen (1 GB).

In het begin liep ie als een tiet, maar na een tijdje begon het beeld soms een beetje raar te doen. Er kwamen strepen op het beeldscherm, en het beeld viel soms ook uit, of vertoonde alleen maar roze-achtige strepen van boven naar beneden. Ik dacht natuurlijk: K*T....

Ik de drivers weer opnieuw geïnstalleerd, probleem verholpen... dacht ik. Na een tijdje begon het weer.
Nou is het zo ver, dat als we de PC starten, na het Windows laadschermpje (ik heb nog Windows XP) het beeldscherm 9 van de 10 x keer uitvalt. Het beeldscherm is verder goed, dus ik weet zeker dat het de videokaart ligt.

Ik heb Windows XP opnieuw geïnstalleerd, om te kijken of het daarmee verholpen kon worden. Wederom, in het begin doet ie het goed, daarna weer hetzelfde probleem. Ik heb trouwens de installatie CD van Fujitsu Siemens (die we bij de PC kregen toen die net nieuw was) gebruikt. Ik weet niet of dat een probleem kan zijn, aangezien ik een nieuw/ander moederbord heb? Moet ik een algemeen installatie CD van XP hebben? Ik dacht zelf dat dat niet veel uitmaakte namelijk.

Owja, ik ben momenteel in Veilige Modes aan het werk. Zelfs daar is het beeld nog niet goed. Kleine blokjes vaag op de achtergrond.

Lang verhaal, sorry, maar ik hoop dat het duidelijk is. Ik zou graag willen weten:
Hoe kan ik er voor zorgen dat dat gezeur met die videokaart verholpen kan worden, of waar kan het anders aan liggen.

Groeten
Booy

Laatst bewerkt:
Heb je al een keer naar je videokaart gekeken of hij niet is doorgebrand ofzo???

Hoe zou ik dat kunnen zien (waaraan)? Ik denk het niet eigenlijk, want soms start hij na het laadschermpje nog wel goed op, en doet ie het prima....

Ziet er goed uit verder hoor, denk dus niet dat dat het probleem is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan