Videokaart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zicasius

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2013
Hallo iedereen. Ik heb vandaag een nieuwe videokaart (Sapphire Radeon HD6570) gekocht die perfect in mijn MP computer past. Maar er is een probleem. Als ik de computer aanzet met de nieuwe videokaart erin begint hij luid te piepen. 1 lange piep gevolgd door 2 korte. Mijn oude videokaart is een onboard Intel HD Graphics kaart. Ik ben vrij zeker dat het aan de intel kaart ligt. Ik heb de intel kaart via apparaat beheer uit te schakelen maar tevergeefs. Is het een probleem met de VGA?
Hulp is hard nodig!
alvast bedankt

Kijk eens of interene videokaart in de bios is uit te schakelen, dit kan het probleem zijn.
Kaart goed geinstalleerd?
Probeer eens een bios reset.

Laatst bewerkt:
De kaart zit er goed in en ik heb het moederboord ook al gereset maar hoe reset ik de bios?

Heb je al gekeken of de interne videokaart in de bios uit te zetten is want dit kan ook een conflict geven met de nieuwe videokaart.

Ik kan het niet vinden in de Bios. Er staat in ieder geval niet direct uitschakelen.
Ik heb ook de kaart van de buurman in mijn pc gedaan. Hetzelfde probleem.

Hoi,

Meld even je voeding en je hardware zou even makkelijker zijn.

sorry ik ben niet zo'n computer professional.
Waar kan ik dat vinden?

Heb je de extra voedingskabels voor achter op de kaart aangesloten?

Nee ik heb alleen de kabel van de monitor erin gedaan. Ik heb trouwens helemaal geen andere voedingskabels

Ik zie net dat de saphire geen extra kabels heeft (tenminste volgens de site). je beepcode is standaard voor: videokaart werkt niet. maar meer verteld je dat ook niet, helaas. mogelijk geen stroom genoeg dan toch?

Hoe zorg ik ervoor dat de kaart meer stroom krijgt dan?
Heb ik daar speciale kabels voor nodig of kan het gewoon niet?

Hoi,

Kijk eens op het etiket van de voeding hoeveel watt geeft deze dit even voor de zekerheid

Het spijt me maar ik heb geen idee hoeveel voeding mijn pc heeft en ik heb ook geen idee hoeveel de kaart nodig heeft.
En waar moet dat etiketje dan op zitten?

Hoi,

Neem aan dat je de pc kast wel open hebt dan is de voeding het onderdeel waar het snoer van stopcontact in gaat en meestal zit daar een etiket op geplakt met de gegevens dit kan je aan de binnenkant kast zien.

Er zit inderdaad een groot etiketje op het punt waar de snoer van het stopcontact in gaat. Er staat dit:
AC INPUT: 230-240V-.40A.50-60Hz
DC OUTPUT: 350W
Is dat het nummer waar we naar zochten?
Er staat trouwens nog veel meer op het etiketje (Meer een grote sticker eigenlijk)

Nee maar wel een model nummer:
FSP350-60EMDN

Ik weet zeker dat dit mijn computer is:
MP.jpg

Je moet even goed in de bios kijken want het lijkt me een probleem van de interne videokaart die je uit moet schakelen.

Hoi,

Nee gezien het merk voeding denk inderdaad dat we niet die kant om moeten gaan . de pc doet nu nog wel zonder die kaart neem ik aan als dat zo is geef even je merk en type moederbord kan je zien net dit programmaatje

Ik vind het erg fijn dat jullie mij helpen!
Hier is de info wat Speccy over mijn moederbord verteld/meld

Code:
Moederbord 
	Fabrikant	To be filled by O.E.M.
	Model	MS-7797 (SOCKET 0)
	Versie	1.1
	Chipset verkoper	Intel
	Chipsetmodel	Ivy Bridge
	Chipset herziening	09
	Southbridge verkoper	Intel
	Southbridge model	P75/B75
	Southbridge herziening	04
	Systeemtemperatuur	28 °C
		BIOS
			Merk	American Megatrends Inc.
			Versie	M7797TT1.209
			Datum	27-9-2012
		Spanning
			+3.3V	3,424 V
			CPU CORE	0,872 V
			VIN2	1,632 V
			VSB3V	3,424 V
			CMOS BATTERY	3,408 V
		PCI data
				Slot Onbekend
					Slottype	Onbekend
					Slot gebruik	In gebruik
					Busbreedte	Onbekend
					Slot benaming	J6B2
					Slot nummer	0
				Slot Onbekend
					Slottype	Onbekend
					Slot gebruik	In gebruik
					Busbreedte	Onbekend
					Slot benaming	J6B1
					Slot nummer	1
				Slot Onbekend
					Slottype	Onbekend
					Slot gebruik	In gebruik
					Busbreedte	Onbekend
					Slot benaming	J6D1
					Slot nummer	2
				Slot Onbekend
					Slottype	Onbekend
					Slot gebruik	In gebruik
					Busbreedte	Onbekend
					Slot benaming	J7B1
					Slot nummer	3
				Slot Onbekend
					Slottype	Onbekend
					Slot gebruik	In gebruik
					Busbreedte	Onbekend
					Slot benaming	J8B4
					Slot nummer	4

Maar hoe schakel ik de onboard intel hd graphics kaart uit die er nu in zit? Ik denk dat de twee kaarten elkaar in de weg zitten oftewel een conflict vormen.
Uitschakelen in het apparaatbeheer heeft niet gewerkt en in de bios is het ook nergens te vinden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan