Videokaart resetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonAxel

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2008
Mijn videokaart (GeForce 6645) staat door een fout van mijzelf ingesteld op een resolutie van 1580 x 12..., buiten de range van mijn monitor. Tijdens opstart van windows gaat het beeld op zwart met de melding "Out of range". Ik kan dus niks meer aanpassen aan de instellingen.
Is er een mogelijkheid om de instellingen van de videokaart te resetten of heeft iemand een andere oplossing.

Start op in de veilige modus, ga naar apparaatbeheer en verwijder de videokaart (adapter). Start Windows opnieuw op, de kaart wordt weer gedetecteerd en daarna installeer je weer de nieuwste / laatste drivers, maarre, de resolutie is niet 'iets' van de videokaart, maar van je monitor.

.. bij een opstart in veilige modus (afhankelijk van je OS) zou VGA-modus gekozen moeten worden. Dan zou je de instellingen via windows moeten kunnen herstellen

Da's idd. een wellicht nog snellere methode om het e.e.a op te lossen, alleen wordt in de F8 modus niet het stuurprogramma van de geïnstalleerde videokaart meegeladen, dus een veel hogere resulotie dan 800*600 zal daar niet mogelijk zijn. Wat dan wel weer het voordeel is, is dat Windows bij een normale herstart dan ook in die resolutie start en dan handmatige aanpassing naar een hogere waarde mogelijk moet zijn.

Laatst bewerkt:
Het is gelukt om via VGA-modus de instellingen aan te passen en na herstart de gewenste hogere resolutie. Alles werkt weer zoals het hoort!
Bedankt voor jullie hulp,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan