Videokaart slot ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gabazo

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2006
Beste helpers,

Ik heb laatst een nieuwe pc aangeschaft. Ik wilde in deze pc een nieuwe videokaart stoppen, want er zat een niet al te beste in. Toen ik de kast openschroefde zag ik dat er geen 'slot' was voor die kaart.

Is het mogelijk om alsnog zo'n slot in te laten bouwen op mijn moederbord?

Bij voorbaat dank

Goedemorgen ,

Om welk moederbord en type gaat het ?
En nee je kan geen extra slot laten bij plaatsen.

Modag

Ik heb een Hewlett-packard HP compaq dc5100 MT (EL916US) moederbord.

Dat is nou één van die nadelen van merk computers. Uitbreiden is vaak lastig en ook zoals in jou geval niet eens mogelijk. Ik ben bang dat het ophoud voor je nu.
In het vervolg maar zelf samenstellen.

Dat is nou één van die nadelen van merk computers. Uitbreiden is vaak lastig en ook zoals in jou geval niet eens mogelijk. Ik ben bang dat het ophoud voor je nu.
In het vervolg maar zelf samenstellen.

Bedankt voor je uitleg. Wat ik wel raar vind, is dat op het moederbord een plek vrij is waar zo'n slot had moeten liggen. Er zitten zelfs twee gaatjes waardoor het lijkt alsof je iets op kan klikken :(

Klopt meestal zitten op dell/hp en andere merken er wel een plekje voor bijv. een agp slotje of pcie slotje op de printplaat maar zit er niks opgesoldeerd.
Het zou misschien wel kunnen een poort erop solderen maar dat vergt heel wat tijd en geld wanneer je het laat doen aangezien dit niet zo hup 1 2 3 gaat.
Het kan ook zo zijn dat wanneer alles erop zit het nog steeds niet werkt vanwege de bios aangezien het board zonder slotje is gemaakt.

Het beste is gewoon een ander moederboard kopen die de specs heeft voor jouwe cpu,ram,etc en in de kast past enzovoort.
Dan vervalt wel je garantie.:(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan