videokaart start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan2

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2001
ik heb een computer opnieuw samengesteld met een ati rage 128 videokaart.
windows 98 is opnieuw geinstalleer en op het moederboard zijn de video drivers geinstalleerd.
er zat eerst een standaard video kaart in (PCI) deze heb ik vervangen voor ATI (AGP) met bijgeleverde driver software. wat er gebeurd is dat hij dit alles installeerd en opnieuw opstart. dan na het windows logo wordt het scherm donker en staat de boel vast. heb ook nieuwe drivers van het net gehaald met hetzelfde resultaat. ik heb een asus p2b -vm moederboard en daar heeft hij vroeger altijd op gewerkt.
staat er iets niet goed in de bios of weet iemand anders raad,
de videkaart is ok deze getest in een ander systeem, no problem

Zit er een onboard video kaart op of niet?

Als je in apparaat beheer gaat kijken. Staat daar dan 1kaart of staat die pci kaart er ook nog tussen?
Je zou ook het bios is op default kunnen zetten....

Of de kaart er is uit halen en het AGP slot is goed schoon blazen, hij heeft eentijdje stil gestaan toch. Je weet het nooit met pc's.

Het hoeft natuurlijk niet aan die kaart te liggen het kan ook een conflict zijn met een andere kaart bv. Heb je onlangs nog nieuwe kaarten geinstalleerd?
Je kan in het bios ook nog is kijken of er een irq conflict is.

groet

Harmen

Laatst bewerkt:
in principe werkt hij wel via de agp zij het als standaard video kaart.
ik zal wel even in de bios kijken want die is inderdaad geupdate misschien dat daar de fout zit.

probeer eens een ouwe driver ipv de nieuwe, wil wel eens helpen als je problemen hebt met oudere hardware

succes

ik ben begonnen met eerst een oude driver te installeren, zeg maar standaard wat erbij hoorde.
dit gaf tot mijn onsteltenis hetzelfde resultaat als de update.
maar ik heb inderdaad een nieuwe bios geflahd, daar kan het probleem zitten.

Voor wat 't waard is:
staat binnen BIOS ingesteld dat ie eerst AGP en dan pas PCI checkt voor videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan