Videokaart start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

basvhout

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Ik heb een probleem met mijn videokaart. Als ik mijn PC opstart schokt het hele scherm als ik ben de inlog pagina kom. En het Nvidia logotje wat normaal onderaan je werkbalk komt te staan komt niet. Films zien er niet uit, games kunnen niet opgestart worden en bij scrollen schokt het hele scherm.

Maar het meest gekken is dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Als hij niet opstart start ik mijn PC opnieuw op en dan moet ik mazzel hebben als hij het doet. Soms moet ik wel 50 keer opnieuw opstarten en soms maar 1 keer.

oplossingen al geprobeerd:

* nieuwste drivers van nvidia installeren
* Kaart opnieuw installeren
* Kaart in en uit halen (blazen etc.)
* oudere drivers geinstalleerd

info:

CPU Type: Intel Pentium 4, 2000 MHz (20 x 100)
Moederbordnaam: Intel Silver Reef D845PESV (6 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio)
Moederbord Chipset: Intel Brookdale i845PE
Videokaart: Nvidia Geforce 7600 GS (club3d)
werkgeheugen: 768 MB
Hardeschijf ruimte: 100 GB

p.s. heb dat extra kabeltje aangesloten (dat platbekje)

Ik zou het heel fijn vinden als iemand me zou kunnen helpen.
Alvast bedankt,

Je vergeet de voeding, merk en wattage?
Ook een andere voeding geprobeerd?

nee nog geen andere voeding geprobeerd. Ik heb geen andere om te testen. Maar waar vind ik de voeding bij everest (onder welk kopje)

al een andere vidoe kaart geprobeert al de temparatuur opgemeten.
Want de laatste tijd heeft iedereen last van warmte in de pc!
Do9wnload eens speedfan of everest te vinden op google.:)

ik had eerst een MX440 en die liepp gewoon goed. Nooit problemen mee gehad. allen voor games was dat niet echt wat. Dus ik dacht ik koop een 7600GS niet te duur en goed genoeg voor enkele games. Sinds ik die heb gaan me game presaties omhoog. Maar heb al vanaf bijna het begin dat probleem. Dus het ligt niet aan de warmte, want ik de winter heb ik precies hetzelfde.

Wattage en merk staan op de voeding zelf, openmaken en kijken?
Zo ze zien is die voeding te zwak, vooral bij B merken een probleem.

Ok, ik heb niet zo veel verstand van al die dingen maar is dat gwn te vervangen voor een mooi prijsje? of betaal je daar toch echt wel wat meer voor?

Edit:

ik heb net even mijn PC opengemaakt en heb het volgende kunnen vinden (wat ik dacht dat belangrijk was):

Merk: Aopen
modelno: FSP300-60ATV (PF)
ac input: 230V, 5AM, 50 Hz
dc output: 300W

en ik zag nog iets staan maar dat was zo lang, mss is het handig heb echt geen id: 3.3V 5V 12V 15V

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eerst een zwaardere voeding bij iemand te lenen, dan weet je het zeker dat het daaraan zou kunnen liggen, kun je nog altijd een nieuwe aanschaffen.

En een beetje voeding van een A merk, tja vanaf een euro of 55 moet je dan gaan denken, sommige vinden Coolermaster een A merk, ik niet.

ok, maar hoe kan het dan zijn dat deze videokaart het de ene keer wel doet en de andere keer niet? Soms doet hij het dagen achter elkaar en soms dagen niet.

Ik zou het niet weten, maar als je die voeding nu eens uitprobeerd, krijg je misschien een antwoord erop.

ik heb zelf ook de nvidia club 3d 7600 GS en de minimale voeding die je moet hebben is 350 watt en je moet je kaart dan apart van stroom voorzien door er een stekker op aan te sluiten (4pollig)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan