Hallo,
wie kan mij hiermee helpen?
Twee dagen geleden wil de pc niet meer opstarten, het scherm geeft aan dat er geen signaal is, het moederbord geeft 1 langere en 3 kortere piepjes en daarna gebeurt er niets meer, fans draaien maar de harde schijf maakt geen ' opstartgeluiden'. Kabels en monitor geprobeerd op andere pc en zijn OK, dus vermoeden we een probleem met de videokaart. Met een geleende oudere videokaart proberen we opnieuw, en de pc draait als een zonnetje. Ik ben dus aan het kijken naar een nieuwe videokaart.
Nu komt het gekke: na na 2 dagen prima functioneren met de andere videokaart gebeurt precies hetzelfde: geen signaal op de monitor, na een paar piepjes bij het opstarten gebeurt er verder niets meer. Het verschil is dat bij de eerste videokaart het probleem er gewoon was bij het opstarten, bij de tweede videokaart bleef de pc hangen in een spel, na geforceerd afsluiten blijft de pc hangen bij het opnieuw opstarten
Zou het misschien toch niet aan de videokaart kunnen liggen? Maar wat dan wel? Iets met het moederbord? Geheugen? Hoe kan het dan allemaal wel gewerkt hebben die 2 dagen met een andere videokaart en nu weer hetzelfde probleem?
Ik kan niet meer in de pc om de precieze gegevens te geven, maar dit is wat ik weet van de onderdelen:
videokaart: Peak nvidea Geforce 8600 GTS 256MB PCI-x
moederbord: Asus M2N nForce 570/FSB2000/Dual DDR2/PATA/SATA2/GBLAN/PCI-X/SAM2
De pc is bijna 2 jaar oud.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt, Piet.