Videokaart stuk of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mamavan

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2014
Berichten
14
Hallo,

Ik heb een pentium 4 staan met daarin de volgende videokaart: nvidia p119 geforce4 mx 4000.
Op deze kaart is mijn beeldscherm aangesloten dit werkt ook naar behoren, alleen nu zie ik dat de pc de Standaard grafische VGA adapter aan heeft staan.
Als ik de PC opstart dan heeft hij wel aan nvidia p119 geforce4 mx 4000, en als ik bij everest kijk wat er in de pc zit ziet hij nvidia p119 geforce4 mx 4000 ook staan.

IK zou graag de nvidia p119 geforce4 mx 4000 aan willen hebben staan want daar kan ik wat meer mee doen namelijk, de vorige eigenaar van de pc zei dat de kaart kapot is.
Klopt dit?
 
Ik zou eerst eens kijken naar de drivers voordat ik de hardware onderhanden zou nemen. Heb je de juiste drivers geinstalleerd?
 
a. Met die videokaart zou ik heden ten dage niet mee willen werken.
b. Voor XP zullen er nog wel drivers te downloaden zijn, maar voor Vista/W7/W8 is een ander verhaal.

Als je toch een gok wilt wagen (ik heb ze niet bekeken/getest):
voor XP
voor Vista/W7 32-bit
voor Vista/W7 64-bit

Tijs.
 
Ik heb windows 7 op de pc staan, als ik zoek op nieuwe drivers via confrigatiescherm dan geeft hij aan dat de nieuwste driver al erop staan.
 
@dnties ik heb zojuist de driver gedownload die je aangaf in je bericht, helaas krijg ik de volgende melding.

Dit grafisch stuurprogramma kon geen compatibele grafische hardware vinden.

VGA in de bios uitzetten heb ik na gekeken, kan helaas niet vinden waar ik dat moet doen.
ik heb de volgende moederboard: Hewlett-Packard HP Compaq dc5100 MT(PT010AW)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ervan uit dat het Windows 7 32-bit is.

Ik heb de XP drivers voor je gestopt in een .zip bestand, dat je hier kunt downloaden ("93.71_forceware_winxp2k_english_whql.zip").

Downloaden, uitpakken, Apparaatbeheer starten, rechtsklikken op de Standaard VGA adapter, kiezen voor Stuurprogramma bijwerken (danwel Stuurprogramma installeren, wat er maar staat), aangeven dat de driver lokaal op je computer staat en bladeren naar de map waar het .zip bestand had uitgepakt.

Hopelijk kom je zo iets verder.

Tijs.
 
Het probleem is opgelost, dank je wel voor je tijd en moeite.

Heb even zitten kijken na de videokaart het is wel een oudje, zou het nog mogelijk zijn ergens een betere PCI videokaart te vinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan