videokaart stuk: vervanging

Status
Niet open voor verdere reacties.

valvpiti

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Geachte bezoekers,

Gisteren heeft mijn videokaart het begeven. Ik vermoed dat door oververhitting er iets is doorgebrand, want ik krijg geen normaal beeld meer. Zwarte met blauwe strepen wissel af met slechts cijfertjes, gele balken en andere rare kleuren. Na een dag puzzelen wel in veilige modus gekomen, en daar alle laatste drivers geinstalleerd etc. Echter, dit mocht niet baten. Nu wil ik een nieuwe videokaart kopen, en eigenlijk meteen ook maar een nieuwe processor. Ik heb een ASUS a8n SLI-SE moederbord, toch al een jaartje of 5 oud. Verder heb ik 3 gig werkgeheugen. Mijn processor is een 3500+ Athlon 64. Mijn budget is ongeveer 120 euro. Ik snap dat je daar geen fantastische dingen voor koopt, maar die kunnen waarschijnlijk toch al niet op dit moederbord. Ik zat zelf aan het volgende te denken:

Videokaart: http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_NVIDIA_GeForce_GT/ASUS/EN210_SILENT-DI-1GD3(LP)/479610/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe+kaarten+NVIDIA&l3=GeForce+GT

Processor: http://www.alternate.nl/html/product/CPUs_Socket_AM3/AMD/Athlon_II_X2_250/461555/?tn=HARDWARE&l1=Processoren&l2=Desktop

Of kan deze processor helemaal niet op dit moederbord? Graag hoor ik uw adviezen. Tot die tijd spendeer ik mijn tijd achter mijn huisgenoots macbook, ook geen straf. Bedankt alvast!

Processor gaat niet werken. Je hebt een ver verouderd moederbord waar al een aantal jaar geen processoren meer voor gemaakt worden.

videokaart is een kaartje voor simpel internet, word/excel en foto's bekijken kaartje. Als je games wil gaan spelen, dan is deze kaart absoluut niet geschikt!

Ok, daar was ik al bang voor. Is zo'n upgrade set dan een beter idee dan het kopen van een betere videokaart? Want die provessor is nu vaak een belemmering in het gamen. Overigens zijn de spellen die ik speel niet grafisch erg belastend (COH, Cycling manager 2010, Rise of Nations)

Groet

met die kaart had je zoiezo niet lekker kunnen gamen CoH kan nog Rise of Nations das een oud spel zou een pentium 3 pc nog aan moeten kunnen

ik ben het eens met bovenstaande posts, het is heel handig om gewoon een upgrade kit te kopen, als je dit doet is het vrij makkelijk te vervangen en je weet zeker dat het pas. Een iets duurdere oplossing is gewoon een nieuwe pc kopen. dit is echter wel jammer vanwege de kast e.d. die nog wel in goede staat zijn

ik ben het eens met bovenstaande posts, het is heel handig om gewoon een upgrade kit te kopen, als je dit doet is het vrij makkelijk te vervangen en je weet zeker dat het pas. Een iets duurdere oplossing is gewoon een nieuwe pc kopen. dit is echter wel jammer vanwege de kast e.d. die nog wel in goede staat zijn

Ok, dat klinkt als een goed verhaal. De netwerkkaart die ik heb, net als de harde schijf etc zijn hier sowieso wel compatibel mee toch? En hebben jullie een beetje zicht op wat mijn mogelijkheden in deze zijn? Ik ben geen complete nitwit als het gaat om computers, maar als jullie een paar suggesties hebben zijn die meer dan welkom. Ik kan hier sowieso al wat mee. Bedankt!

Nog een toevoeging: Als het om deze upgrade kit gaat is 250 euro ook nog wel haalbaar, als ik dan weer aan de gang kan..

Ik ben het eens met Harry, de 2 keuzes die hij gemaakt heeft zij mooie keuzes

Bedankt voor jullie tips. Ik heb nog even met een vriend overlegd, en je suggesties heb ik overgenomen. Volgens mij kan ik nu weer even vooruit. Ik hoop dat de inbouw niet te veel problemen op zal leveren, maar dat zal wel goedkomen. Groet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan