videokaart/systeen upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0507

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Hallo,
Mijn oude videokaart de hd 7670 voldoet niet meer en ik wil een nieuwr de gtx660 om precies tezijn. Hhij heeft een pci-e 3.0 aansluiting en mijn moederbord een pci-e2.0 ik zal dus een nieuw moederbord moeren.

Mijn processor een i5 is verder wel oke en die wil ik houden. Dan nog de voeding. Ik heb een 350 watt vieding. Ik heb via een website laten uitrejenen dat ik genoeg watt heb om de gtx en alles te laten draaien.

Mijn vraag: is het wel slim om te upgraden of kost heet wrl erg veel geld als ik alles ga vervangen? Verder nog sugggesties voor een videokaart waarmee je goed kan gameb voor rond de 200 euro?

Mvg

Ruben

Mijn oude videokaart de hd 7670 voldoet niet meer en ik wil een nieuwr de gtx660 om precies tezijn. Hhij heeft een pci-e 3.0 aansluiting en mijn moederbord een pci-e2.0 ik zal dus een nieuw moederbord moeren.
PCI-E is backwards en upwards compatible dus pci-e 2 3 werken prima op elkaar snelheids verschil is miniem meeste videokaarten trekken de bandbreedte die pci-e 2 aanbied niet vol
dus je kunt je moederbord behouden

de voeding zul je echter wel moeten upgraden naar een A-merk 500watts voeding

GX lite van coolermaster zijn B voedingen het kan maar raad toch liever Corsair builder of XFX pro aan
Coolermaster SilentPRO is wel weer A voeding maar die zijn weer een stukje duurder

ja die is prima je hebt een standaard ATX voeding nodig andere voedingen leveren vaak minder stroom en worden vaak bij speciale moederborden geleverd en daar valt micro atx en atx niet onder

Hallo,

Mijn processor een i5 is verder wel oke en die wil ik houden. Dan nog de voeding. Ik heb een 350 watt vieding. Ik heb via een website laten uitrejenen dat ik genoeg watt heb om de gtx en alles te laten draaien.

Mijn vraag: is het wel slim om te upgraden of kost heet wrl erg veel geld als ik alles ga vervangen? Verder nog sugggesties voor een videokaart waarmee je goed kan gameb voor rond de 200 euro?

Mvg

Ruben

ja die is prima je hebt een standaard ATX voeding nodig andere voedingen leveren vaak minder stroom en worden vaak bij speciale moederborden geleverd en daar valt micro atx en atx niet onder

Wat us dan het verschil tussen een coraair 500 watt builder serues en een coolermaster gx lite 600 watt die giedkoper is?

Laatst bewerkt door een moderator:
Coolermaster GX lite maakt gebruik van een andere componenten die minder lang mee gaan en is minder efficiënt onder druk dat betekent ook gelijk dat de voeding meer hitte creëert
goedkoop=duurkoop deze regel geld voor voedingen dus bezuinig daar nooit op

@firestrom, dacht dat Coolermaster wel goede voedingen maakte? Of is dit al een aantal jaar geleden?

Coolermaster maakt prima voedingen alleen zijn niet alle voedingen van A kwaliteit soms word er gebruik gemaakt van goedkopere materialen om de prijs te drukken dit is helaas wel zo bij de GX lite voedingen van Coolermaster
Antec heeft er zo ook een paar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan