Videokaart temperatuur 97 graden ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo allemaal,

Ik zit met een 'heet' probleem :P

Ik speel met mijn videokaart ( ATI Radeon X1650 ) Call of Duty 4. Ik speel op de resolutie 800 x 600 en aan de andere instellingen heb ik niks gedaan. Ik heb op canyourunit.com een test gedaan en mijn computer voldoet aan de minimale eisen.
Nu word tijdens het spelen mijn videokaart 97 graden , zegt het ATI Catalyst Control Center , en Everest Ultimate Edition ook.

Nu vraag ik me af hoe dat zo komt , wat ik er tegen kan doen en wat de gevaren zijn van deze temperatuur.

Ik hoor ook steeds een herhalend piepje. Na elke minuut ofzo.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
alvast bedankt!

Hoi,

Is je lucht flow in je kast wel goed zou de ventilatoren even schoonmaken en als op de videokaart ook een fan zit deze ook.

Modag

Hoi,

Is je lucht flow in je kast wel goed zou de ventilatoren even schoonmaken en als op de videokaart ook een fan zit deze ook.

Modag

Ik heb op dit moment 3 ventilatoren in mijn kast zitten. Allemaal geven ze blauw led licht :rolleyes:

Als ik niet game ( op dit moment bv. ) is mijn vid. kaart 76 graden. Vreemd gemoeg is alles in mijn kast dus gewoon op normale temperatuur behalve dan de videokaart.

Hallo allemaal,

Ik zit met een 'heet' probleem :P

Ik speel met mijn videokaart ( ATI Radeon X1650 ) Call of Duty 4. Ik speel op de resolutie 800 x 600 en aan de andere instellingen heb ik niks gedaan. Ik heb op canyourunit.com een test gedaan en mijn computer voldoet aan de minimale eisen.
Nu word tijdens het spelen mijn videokaart 97 graden , zegt het ATI Catalyst Control Center , en Everest Ultimate Edition ook.

Nu vraag ik me af hoe dat zo komt , wat ik er tegen kan doen en wat de gevaren zijn van deze temperatuur.

Ik hoor ook steeds een herhalend piepje. Na elke minuut ofzo.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
alvast bedankt!

van het piepje heb ik nooit gehoord :P mischien waarschuwing?

de temperatuur is gevaarlijk ja een videokaart zijn levensduur gaat daardoor verkorten(oftwel hij gaat minder lang mee)
hoe dat komt? verkeerde airflow, te weinig koelers,verkeerde fan speed

kortom het kan van alles zijn, het is inderdaad niet goed, ik heb een nvidia geforce 6150go en deze werd 120 graden, ik kan het u op het hart drukken STOP MET SPELEN! want de mijne was naar een paar weken al kapot(evenals het moederbord wat ook heel heet werd)...

garantie? terugsturen! dan is het gratis te verhelpen en kunt u zelf niks kapot maken

airflow: moet van onder voor naar boven achter gaan!!! let daar op!
te weinig koelers? koop er een bij
fan speed: aanpassen

Hoi,

Ik zou de pc even open maken en even kijken hoe hoog het stof gehalte is.

Hoe hoog wordt je temp van je processor.

Modag

Laatst bewerkt:
ok ondertussen dat ik mijn antwoord zat te typen kwamen er wat kortere :P

alleen de videokaart? vreemd :P

is er een fan gericht op de videokaart?

Hoi,

Ik zou de pc even open maken en even kijken hoe hoog het stof gehalte is.

Hoe hoog wordt je temp van je processor.

Modag

hij zij dit

Vreemd gemoeg is alles in mijn kast dus gewoon op normale temperatuur behalve dan de videokaart.

dus waarschijnlijk rond de 30/40

Hoi,

Ja dat is wel zo maar ik zit zo even dat piepje te verklaren als de temperatuur te hoog wordt of krap is is ingesteld in de bios dan gaat deze ook piepen.

Modag

Er zit niet veel stof in mijn computer , ik haal regelmatig de stofzuiger er door heen.
op een goede manier natuurlijk :P

Er zit een fan op de videokaart , die draait.
En dus ook 3 andere fans . een aan de voorkant van mijn kast. Een op de zij klep en een achterin.

Dit zijn mijn temperaturen ( als ik niet game ) :

Moederbord 33
CPU 37
GPU 76
GPU omgeving 54
HDD 31

Hoe kan ik trouwens de fan speed aanpassen dan?
Ik wil namelijk graag wel COD 4 spelen ( het is zo'n gaaf spel ! )

Nou da's fijn om te horen.
Dat Speedfan heb ik nu gedownload maar het is natuurlijk op eigen risico.
Hoe werkt het en wat is belangrijk om te weten ? Er zal toch wel ergens een limiet zitten ?

limiet is bij mij altijd als ze herie beginnen te maken :P

hoe het werkt? lees even de handleiding ofzo want ik weet daar niks van af :P

enige keer dat ik het had stuurde ik de laptop terug ;)

Waarom heb ik het alleen bij COD4.. Ik kan GTA IV spelen ook al voldoet mijn PC niet eens aan de minimale eisen.
Ik kan Combat Arms ( gratis online spel ) op HD resolutie spelen maar dan gaat 'ie ook piepen en warm worden.

Waarom heb ik het alleen bij COD4.. Ik kan GTA IV spelen ook al voldoet mijn PC niet eens aan de minimale eisen.
Ik kan Combat Arms ( gratis online spel ) op HD resolutie spelen maar dan gaat 'ie ook piepen en warm worden.

COD 4 gebruikt heel veel

mijnt temperaturen zijn
HDD 55
videokaart 87
gpu 68

heb net een paar uur ge-gamed

COD 4 gebruikt heel veel

mijnt temperaturen zijn
HDD 55
videokaart 87
gpu 68

heb net een paar uur ge-gamed

Is Videokaart en GPU niet hetzelfde?

Of bedoel je met videokaart , de kaart zelf en met GPU de omgeving ?

Wat kan ik nog meer doen om normaal te kunnen gamen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan