Videokaart temperatuur 97 graden ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
die van de voorkant blaast lucht naar buiten? zo ja omdraaien ;)
die van de zijkant zuigt lucht naar binnen? (regelrecht de videokaart op :P dan omdraaien)

Die van de voorkant voel ik naar buiten blazen , maar die zit in de kast , dus dat zou toch goed moeten zijn ? De andere 2 blazen naar binnen.

Die op de zijkant blaast eigenlijk richting het geheugen & processor.

Die van de voorkant voel ik naar buiten blazen , maar die zit in de kast , dus dat zou toch goed moeten zijn ? De andere 2 blazen naar binnen.

Die op de zijkant blaast eigenlijk richting het geheugen & processor.

een airflow moet van voor onder naar boven achter lopen dus waarom die aan de voorkant blaast weet ik niet ;)

je blaast met die 2 andere fans koude lucht IN de kast ;) of dit goed is weet ik niet ;)

ik denk dat je airflow niet helemaal goed loopt

*klikje*
hier zie je een correcte airflow, zo zou hij ongeveer moeten zijn, maar als het gekomen is doordat je de kaart op HD laat draaien, dan is de koeling daar niet op gebouwt en moet je een betere videokaart koeling aanschaffen

Bij mij gaat het net andersom.

Op dat plaatje gaat het dus :
fan achter = naar buiten blazen
fan voor = naar binnen blazen
fan zijkant = naar binnen blazen

en ik heb

fan achter = naar binnen blazen
fan voor = naar buiten blazen

Maar volgens mij is het zo ook goed , alleen heeft het te maken met HD resolutie , denk ik.

Bij mij gaat het net andersom.

Op dat plaatje gaat het dus :
fan achter = naar buiten blazen
fan voor = naar binnen blazen

en ik heb

fan achter = naar binnen blazen
fan voor = naar buiten blazen

Maar volgens mij is het zo ook goed , alleen heeft het te maken met HD resolutie , denk ik.

dat zou kunnen die hd instelling ;)

maar de airflow is dan wel mooi helemaal verkeerd ;) hij zal wel werken maar niet zo goed :P

voorin onder komt de lucht erin en gaat er achter boven uit
zijkanten moet de lucht erin en aan de bovenkant die lucht er uit ;)

maar mooie kast!

dat zou kunnen die hd instelling ;)

maar de airflow is dan wel mooi helemaal verkeerd ;) hij zal wel werken maar niet zo goed :P

voorin onder komt de lucht erin en gaat er achter boven uit
zijkanten moet de lucht erin en aan de bovenkant die lucht er uit ;)

maar mooie kast!

Oke , maar hij werkt wel. Ik heb er nooit wat aan gedaan ,sinds HD word het daar te warm. Maar ik ga toch upgraden dus als ik het nog even vol houd :p

Bedankt voor het compliment :P

Oke , maar hij werkt wel. Ik heb er nooit wat aan gedaan ,sinds HD word het daar te warm. Maar ik ga toch upgraden dus als ik het nog even vol houd :p

Bedankt voor het compliment :P

ja ok :P maar ik zou toch even een expert naar de airflow laten kijken, (die de kast kent) want het omdraaien van fans is opzich niet moeilijk maar als ze echt ingebouwt zitten ;)

tuurlijk werkt hij een pc zonder koeling werkt ook, al is het niet lang ;)

ja ok :P maar ik zou toch even een expert naar de airflow laten kijken, (die de kast kent) want het omdraaien van fans is opzich niet moeilijk maar als ze echt ingebouwt zitten ;)

tuurlijk werkt hij een pc zonder koeling werkt ook, al is het niet lang ;)

Wat zou ik nu kunnen doen om mijn kast koel te houden ?
Ik wil eigenlijk wel even een spelletje gaan spelen maar ik heb geen zin om mijn videokaart te laten oververhitten :p

Wat zou ik nu kunnen doen om mijn kast koel te houden ?
Ik wil eigenlijk wel even een spelletje gaan spelen maar ik heb geen zin om mijn videokaart te laten oververhitten :p

kast open en er een ventilator die koude lucht blaas doorheen laten blazen ;)

Er zit wat stof op de fan op de zij kant , kan ik beter gewoon even mijn computer ergens anders neer zetten en even stof vrij maken ?
Misschien dat het helpt.
Ik heb n vriend en die heeft volgens mij zo'n system cooler. Die zet je in een slot in de achter kant van je PC zegmaar , en daar zit dan ook een fan op. Zou die helpen denk je ?

Er zit wat stof op de fan op de zij kant , kan ik beter gewoon even mijn computer ergens anders neer zetten en even stof vrij maken ?
Misschien dat het helpt.

tuurlijk, beter even alle stof weghalen ;) (mits je dat nog niet gedaan had)
zachtjes met een doekje of met de stofzuiger op de laagste stand ;)

en eventueel met zo'n speciaal apparaatje met lucht ;)

Oké ga ik zo doen , ik houd je op de hoogte :p
Ik hoop echt dat het helpt want dat spel is gewoon te leuk :D

Zou die system cooler helpen denk je ? Dan vraag ik ff of ik die mag lenen. Zal ik anders gelijk even foto's van m'n kast maken voor je ? Van de binnenkant. misschien dat je nog op ideeën komt. Ik kan evt. proberen de airflow goed te maken , door de voorkant er af te halen , de fan om te draaien en dachter de fan ook om te draaien.

Oké ga ik zo doen , ik houd je op de hoogte :p
Ik hoop echt dat het helpt want dat spel is gewoon te leuk :D

Zou die system cooler helpen denk je ? Dan vraag ik ff of ik die mag lenen. Zal ik anders gelijk even foto's van m'n kast maken voor je ? Van de binnenkant. misschien dat je nog op ideeën komt. Ik kan evt. proberen de airflow goed te maken , door de voorkant er af te halen , de fan om te draaien en dachter de fan ook om te draaien.

system cooler? altijd beter als niks :P
foto's? graag :D
airflow goedmaken? eerst foto's :D graag

Ik draai de fan op de videokaart nu op 100% en hij is 69 graden.

De temperatuur is natuurlijk wel een stuk beter, maar het maakt vast erg veel lawaai, waardoor het ook niet echt een ideale oplossing is..

AAAAAAAAAAAAAA
KAST heb ik stofvrij gemaakt. Videokaart uitgebreid er uit gehaald fan schoongemaakt ook van de cpu en alle fans in de kast.
Ik heb met riva tuner ingesteld dat ie bij het opstarten gelijk 100% draait , geluid boeit me niet , ik wen er wel aan

en de temperatuur is op het moment van schrijven 52 en tijdens test drive zo'n 67. Helemaal toppie ! :thumb::thumb::thumb::thumb:

Iedereen erg bedankt nu kan ik weer lekker door met m'n spelletje :D.

AAAAAAAAAAAAAA
KAST heb ik stofvrij gemaakt. Videokaart uitgebreid er uit gehaald fan schoongemaakt ook van de cpu en alle fans in de kast.
Ik heb met riva tuner ingesteld dat ie bij het opstarten gelijk 100% draait , geluid boeit me niet , ik wen er wel aan

en de temperatuur is op het moment van schrijven 52 en tijdens test drive zo'n 67. Helemaal toppie ! :thumb::thumb::thumb::thumb:

Iedereen erg bedankt nu kan ik weer lekker door met m'n spelletje :D.

graag gedaan en om meteen je andere post te beantwoorden stapjes van 10 fbs per keer ;)

[Offtopic aanpassing modus] Het is Front Side Bus afgekort FSB, geen Front Bus Speed.[/Offtopic aanpassing modus]

Denk erom dat er meer dingen mee omhoog gaan met het verhogen van de FSB.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan