Videokaart testprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

lordmagic

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
ik heb zown soortgelijk probleem, als ik een tijdje achter de pc zit dan valt hij zomaar uit en ik kan nergens vinden waar het aan ligt(ook kennissen hier gehad die er toch wel verstand van hebben, maar niks helpt) wij denken dat het waarschijnlijk aan de videokaart ligt, maar nu heb ik de vraag of er een programma, het liefst freeware, bestaat waarmee je kan testen waar dat nou aan ligt

Welkom op Helpmij.

Ik heb je vraag gesplitst uit het andere topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen. Bovendien was het betreffende topic inmiddels een paar jaar oud.

Succes met je probleem verder.

kan het niet aan de warmte liggen in je pc

dat kun je controleren met Speedfan

ik heb zown soortgelijk probleem, als ik een tijdje achter de pc zit dan valt hij zomaar uit en ik kan nergens vinden waar het aan ligt(ook kennissen hier gehad die er toch wel verstand van hebben, maar niks helpt) wij denken dat het waarschijnlijk aan de videokaart ligt, maar nu heb ik de vraag of er een programma, het liefst freeware, bestaat waarmee je kan testen waar dat nou aan ligt

Dat lijkt op een warmte-probleem.
Heb je de PC wel eens opengemaaklt en alles goed "ontstoft"?
Vooral ook de fan van de processor-koeler en de eventuele fan van de video-kaart?

ontstoffen hebben we helemaal gedaan maar heeft niet veel effect gehad:(

En ook de temperaturen gecontroleerd en bijgehouden met b.v. het eerder genoemde progje Speefan of het gratis PC Wizard: http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Want dan kom je er echt achter of het een warmteprobleem is of niet...

welke maximale grades moet ik aanhouden? en als het idd een warmte probleem zou zijn, hoe moet ik dat dan oplossen? nieuwe ventilator of zijn der andere mogelijkheden?

Kijk nou eerst maar eens wat die temperaturen zijn met PC Wizard en plaats je resultaten hier!

ik kan pas rond 10 uur half 11 agter de desbetreffende pc om te kijken en met beetje pech zelfs morgen avond pas:(

ik heb pc wizard nu gedownload en geinstalleerd maar nu geeft die een error aan, namelijk: language library error.
wat moet ik nu doen?:confused:

ik heb nu ook speedfan erop staan, die doet het wel maar waar kan ik nou de warmtes vinden? ik heb wel knopje heat maar dan weet ik niet waarvan de warmte zoekt

Speedfan is voor onervaren gebruikers redelijk onduidelijk.

PC Wizard zou het gewoon moeten doen, wellicht bij het downloaden of installeren iets fout gegaan.
Download en installeer eens opnieuw...

yeah hij doet het nu:cool: en wat moet ik nu doen als ik hem opgestart heb?

ik heb iets van warmte gevonden:
mainboard= 3 graden
procesor = 34 graden meer heb ik nog niet gevonden met PC wizard, wie kan mij verder helpen

Laatst bewerkt door een moderator:
Het scherm van PC Wizard minimaliseren, dan krijg je onder in je taakbalk diverse kleine icoontjes te zien, ook die met de temperaturen.
Dat daar laten staan en dan de PC even flink laten werken, gamen b.v., en in de gaten houden wat de temperatuur doet!

ik krijg alleen te zien(en datg is niet onder maar rechtsbovenin beeld) CPU: 2131,48 MHZ
cpu temp: 34 graden
cpu voltage: 1.63
cpu load: 5 %

klopt dit of heb ik weer wat gemist?:o

Sorry, mijn fout, was in de war met een ander soortgelijk programma, maar dat klopt!

Nu dus even gaan "computeren" en kijken wat er met de temperatuur gebeurt

ik doe nu een paar kleine dingetjes en de cpu load zit ineens tussen de 90 en 99% is dit normaal(kleine dingetjes bedoel ik mee: msn en een internet spel)

Dat is inderdaad heel hoog. Let ook op de temperatuur en geef even door wat er gebeurt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan