videokaart troubles?! HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

lokkenpok

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Berichten
1
Hey mensen!

Ik was vroeger een fervent Battlefield 1942 speler en heb het sinds kort weer opgepakt. Echter mijn videokaart werkt niet mee. Sinds ik het spel heb geinstalleerd in januari 2009, kan ik ongeveer 2 potjes spelen met goed beeld, daarna krijg ik allerlei (zoals ze blijkbaar heten) artifacts; allemaal strepen en gaten op het scherm die nergens op slaan.

Ik heb dit probleem ook gehad bij Brothers in Arms en bij GTA san andreas (nadat ik hem meerdere malen had uitgespeeld). Aan de capaciteiten van de computer kon het niet liggen want alle spellen hebben het gewoon 100% gedaan. Ik ben op onderzoek uitgegaan en kwam erachter dat mijn temperatuur van de videokaart veels te hoog opliep tijdens het spelen en dat dit waarschijnlijk ook de reden voor de artifacts is.

Ik heb nu de computerkast opengemaakt en er een klein ventilatorretje voor gezet, dit houdt de temperaturen in de kast gezond en dus is het probleem opgelost. Niet dus. Ik heb ook een nieuwe driver geinstalleerd in de hoop dat het ook zou helpen maar ik vermoed dat dit nu de oorzaak is want ik kan nu geen enkel potje meer spelen zonder de strepen, gaten en vlekken.

Ik weet echt vrijwel niks van hardware enzo dus jullie zijn mijn laatste hoop: Kan ik nog wat doen om zonder zorgen een kwalitatief goed potje Battlefield te spelen?!

NVIDIA GeForce 6600
Integrated RAMDAC
128 MB geheugen
1280x1024 (32bit) (60Hz)

Stuurprogramma=
nv4_disp.dll
6.14.0011.8208

Systeem=

Processor: Intel Pentium 4 CPU 2.00GHz
geheugen: 512MB RAM

Alvast bedankt voor de reacties
 
kan zijn dat je videokaart beschadigd is door de overhitting.

als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe videokaart kopen.

ik denk dat je voor 30 euro al een betere videokaart hebt als die 6600.

maar dat is wat ik zou doen.

misschien heeft iemand anders hier nog betere suggesties.

gr. ruud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan