videokaart upgrade (niet al te duur)

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Beste allemaal :)

ik heb een Ati Radeon 4870 1gb 256 bit.
Ik was een beetje op zoek naar een identieke kaart om in crossfire te zetten, maar had gezien dat deze kaart niet meer op internet te krijgen is :(
Nu kon ik misschien zo'n kaart van iemand overnemen, alleen deze kaart is jammer genoeg toen met een verhuizing gesneuveld. Nu ben ik gewoon een beetje langzamerhand aan het zoeken naar een (goedkope) upgrade, daarom dacht ik ook al aan crossfire.
Nu zou ik graag wat advies willen.

Is het verstandig om een nieuwe kaart te kopen? Heb namelijk niet zulke hele zware spellen. heb alleen WOW, maar deze kan ik op zijn hoogst spelen. Volgens mij is WOW niet zo'n mooi spel trouwens.
het enige is dat er eind dit jaar waarschijnlijk een spel uitkomt wat ik heel graag wil hebben, en ik weet niet of mijn videokaart dit gaat trekken. Hoef niet alles op zijn mooist te spelen, maar een beetje normale muren en objecten is toch altijd wel leuk. Niet dat je naar pixels kijkt.

voor meer info over mijn systeem hoor ik het wel :)

Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven,

Alvast bedankt,
Drioras

Laatst bewerkt:
HD4870 is niet de nieuwste videokaart meer maar is zeker geen slechte kaart
welk spel wil je dan gaan spelen?
en wat zijn je computer specificaties?

Bedankt voor je reactie :)

CPU: AMD Phenom II x4 810 (2MB L3 cash extra unlock) 2600 mhz OC@ 3399 mhz.
PSU: Antec true power 750 Watt blue led.
Ram: 2x2 GB ddr3 1333 mhz merk X
CPU cooler: Mugen 2
Mobo: weet ik niet uit me hoofd:o
En het spel is Diablo III, is nog niet zeker of het dit jaar uitkomt maar hoop er wel op :)

zou het veel in snelheid schelen eigenlijk om de HD4870x2 aan te schaffen? Of kan me videokaart er nog wel even mee door?

Laatst bewerkt:
tis wel een goede investering met HD4870 x2 ben je in bepaalde spellen zelfs beter dan een HD5870
je voeding kan het hebben

bedankt voor de reacties :)

Maar dat heethoofd gedoe dat heeft de hd4870 ook, deze heb ik nu en deze word soms wel eens heter dan 90 graden Celsius. :o Heb dat al eens een keer opgezocht en kan (van wat ik heb opgezocht) geen kwaad voor deze kaart. Bedankt voor jullie meedenken, en dan had ik nog een vraag(je), hierover had ik al een nieuw topic geopend, maar nu je het er toch over hebt:

een 4870 1GB is 2de hands rond de 70euro al verkrijgbaar << dit vind ik dus zo gek, een HD5570 is er al voor 60 euro, en dit is een nieuwere kaart: meer info zie: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/606751-verschil-HD4870-en-HD5570-enz....

Maar dan is deze vraag nu opgelost en dan zal ik wel even opzoek gaan zo langzamerhand naar een tweedehands 4870 of een 4870x2.

Bedankt!! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan