Videokaart upgrade ? of heeft het geen zin gezien de processor ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendoethet

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2014
Hallo Allemaal,

Ik leg mijn vraag maar even hier neer aangezien ik niet zo heel veel van computers weet...
En jullie wel! :thumb: haha hoop ik.

Nu heb ik zelf het idee dat de processor nog wel vlot mee komt alleen de videokaart totaal niet..
de meeste games kan ik wel spelen, maar niet voluit uiteraard maar redelijk speelbaar.
Ik zou wel willen dat de games wat mooier en vlotter gingen op 1920 x 1080.

Is het verstandig een betere videokaart aan te schaffen ? of zal mij dit niets gaan helpen ?

Ik heb momenteel een Acer Predator G3610 met de volgende specs:

Processor
Processortype Intel Core i5
Processornummer i5-3450
Aantal processorkernen 4
Kloksnelheid 3.1 GHz

Geheugen
Intern geheugen 8192 MB
Type intern geheugen DDR3
Max. intern geheugen 16 GB

Opslag
Opslagcapaciteit 2 TB
Harde schijf snelheid 7200 RPM
Harde schijf interface Serial ATA

Videokaart
Videokaart AMD Radeon HD 7670
Videokaartgeheugen 2048MB DDR3

Dank jullie wel.

i7 is nergens voor nodig de i5 3450 kan prima gamen.
een betere videokaart is een must als je op 1080P wilt kunnen gamen daar gaat een i7 processor niks bij helpen

wat is je budget voor de videokaart?

Laatst bewerkt:
Nou dat was idd de vraag, stel ik neem een betere videokaart bv: MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G

Zou dat veel verschil maken ? of is het dan een investering die niet veel uitmaakt omdat de processor ook omhoog moet ?

Nou dat was idd de vraag, stel ik neem een betere videokaart bv: MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G

Zou dat veel verschil maken ? of is het dan een investering die niet veel uitmaakt omdat de processor ook omhoog moet ?

daar ga je veel op vooruit in games de i5 3450 zou in principe ook gewoon nog een GTX980 moeten kunnen ondersteunen
bij het spelen van games is voornamelijk de videokaart de grootste boos doener

heb je een link naar je systeem?

Op de zijkant van de voeding zit normaliter een sticker waarop de gegevens staan, maak daar eens een foto van en post die..?

Nou heb de videokaart gekocht, ingebouwd maar nu start de pc niet meer op...

Hij gaat aan, er komt acer in beeld en dat is het.
Heel even draaien de waaiers op de videokaart maar stoppen na 1 sec. gelijk bij het opstarten.

wat kan dit zijn ?

videokaart word trouwens ook gevoed vanuit de voeding... dat was met de vorige videokaart niet

als ik een beetje op internet zoek zie ik veel staan over CMOS resetten en bios updaten ? zou dat het kunnen zijn ?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zie dat je eerst een ati videokaart hebt gehad ik zou even de oude kaart terug zetten dan de drivers dan van die de-installeren pc uit zetten en dan de nieuwe erin plaatsen en dan weer proberen.

Laatst bewerkt:
videokaart zal wellicht nog aangesproken worden met oude drivers van vorige kaart zoals modag al zij de pc start netjes op en laat bios zien dus de kaart werkt wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan