Videokaart Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark12B

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2015
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje.
Ik heb nu een microsoft basic display adapter.
Ik wil graag een Sapphire ATI™ Radeon™ HD5450 1 GB DDR3-RAM PCIe x16 in mijn pc zetten.
Is dit een goede upgrade zodat ik weer minecraft kan spelen ?
Krijg allemaal foutmeldingen over de videokaart en verder kom ik niet met minecraft.

Als jullie nog meer info willen hoor ik het wel.
Alvast bedankt
Mark.

Dat is een niet zo beste low-budget kaart en niet echt geschikt om te gamen.
Ik zou voor een R7 kaartje gaan, die zijn 10x beter en niet te duur, hier een overzichtje.

Hoi,

Zou even de andere hardware melden en eventueel merk en type voeding is misschien wel handig

Modag: Klik onder deze post of bekijk systeem.
Daar heb ik alle info ingevoerd die ik weet over mijn computer.
Even voor iedereen: Mijn budget is niet hoger dan 100 euro en het liefst blijf ik onder de 50 euro.

Mark

Als ik de systeem setup bekijk kan ik me niet aan het gevoel onttrekken dat het erg traag is met maar 2 Gb geheugen en een niet al te vlotte AMD processor.
De kaart die je op het oog hebt is zoals eerder gezegd een niet al te best presterende low-budget kaart..
Al met al vind ik het zonde van het geld.
Mijn voorstel is: even door sparen voor een beter systeem, eventueel gebruikt. Daar schiet je meer mee op als geld weggooien aan een andere video-kaart.
Want met een betere kaart ( dan degene die je gekozen hebt ) kan je processor het niet bijhouden en dan is er nog je voeding, die moet de stroom voor een betere, losse kaart ook kunnen leveren.
Zo niet, moet je ook de voeding nog vervangen en 2 Gb geheugen erbij zou ook niet verkeerd zijn om alles wat soepeler te laten draaien..
En dan zit je al bijna aan een compleet systeem...

Laatst bewerkt:
Het is een systeem dat ik bij de kringloop op de kop heb getikt voor een paar tientjes.
Ik ben als eerste van plan de videokaart te vervangen en daarna de andere onderdelen ook een keer een opknapbeurt te geven.
Helaas heb ik geen geld om in een keer een hele nieuwe pc te kopen van dik 500 euro.

Mark

Ik zit eens rond te kijken.
Is de Sapphire Radeon HD 6570 Beter ?

Laatst bewerkt:
Deze vergelijking zegt volgens mij alles...
Let ook op het energie-verbruik van de 6570 ( 2,5 x meer als de 5450 ) en kijk eerst eens naar merk, type en vermogen van je voeding.

Ben naar een computerwinkel geweest en goed advies gevraagd.
Kan nu weer MC spelen. :thumb:
Hierbij is de vraag dus opgelost.
Allen bedankt voor het helpen.

Mark.

Ik ben nieuwsgierig naar de videokaart welke je hebt aangeschaft/hebt laten installeren ..

Het is de Asus NVIDEA GeForce GT 610 1GB Speel nu Minecraft op 30-60 fps

Speel je nu alleen Minecraft basic of ook met aanvullende pakketten? (of zijn die er niet?)

EDIT: Onze zoon wil ook graag met zn pc MC spelen, maar de onboard grafische kaart voldoet niet, vandaar mn vra(a)g(en)

Laatst bewerkt:
Texturepacks: Blokken zien er anders uit. Zonder problemen.
Mods: Uitbreidingen. Nog niet geprobeerd.

Mvg,
Mark

PS: Nog vragen ? Stel ze gerust. T kan effe duren voor ik antwoord geef, Ik check niet elke dag mn mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan