Videokaart Upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

RazerZ1911

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2012
Hoi, een kennis van mij wil graag zijn GPU upgraden, niet omdat deze erg slecht is.
Maar omdat hij gewoon meer performance wil op grafisch gebied.

Systeem;
i5-2500K @ 4.2 Ghz
16 GB Ram @ 1600 Mhz
OCZ ModXStream Pro 700W (2x PCI 6 pin connectoren, of 1x 8 pin en 1x 6 pin)
MSI P67-GD65 (B3)
GPU op dit moment; Asus ENGTX560 DCII TOP/2DI/1GD5

Welke kaart kan hij het beste kopen met een max. van €250,- voor minstens 2 jaar lang goed te kunnen gamen?

PS: het moederbord is alleen PCI-E 2.0/2.1 , kan daar wel gewoon een PCI-E 3.0 kaart in?

Alvast Bedankt! :)

Laatst bewerkt:
Ik kan de hele situatie wel uitleggen maar hij wou hem verkopen en ik hielp hem erbij, nu wil hij ineens een andere GPU, ik had het er ook bij kunnen zeggen bij dat topic, maar ik vind het zo raar uitzien :P ik snap dat het vreemd overkomt

Laatst bewerkt door een moderator:
als hij bij Nvidia wilt blijven de GTX660TI is een heel stuk krachtiger dan de GTX560ti
of als hij voor AMD wilt gaan de HD7870 vrijwel even krachtig als de GTX660ti

Een 670 kan ook denk ik, budget is wat hoger, ongeveer 350 euro, misschien wat meer.

Laatst bewerkt:
das geen kleine verhoging maar da kan zal verder geen bottleneck geven
heb zelf de GTX680 met een i5 2500K zonder oc en werkt prima

Welke kaart is dan de beste voor max 350 - 380 € ?

Laatst bewerkt:
Oke bedankt, deze week bestellen.
Wat is eigenlijk het verschil tussen Nvidia en AMD, behalve de prijzen

ander merk...
en dat ze per prijs categorie weer een betere kaart hebben dan de ander
maar het grootste verschil blijft toch echt het merk zelf :P

Laatst bewerkt:
Eumm, ik kijk net ff naar de specs en info, maar de Radeon ondersteund geen CUDA en geen PhysX, dat is wel jammer.
Wat is de beste GTX 670 voor 380 dan kan ik wat vergelijken ? :)

CUDA zijn gewoon core's Nvidia vind het altijd leuk om dat soort dingen speciale namen te geven
verder word Physx ook ondersteund als je geen Nvidia kaart hebt echter word het dan door de CPU berekent zal dus geen impact hebben op je game experiance
en er zijn vrij weinig games die Physx gebruiken

de Verschillende GTX670 verschillen vooral in Garantie en koeling wat betreft snelheid maakt het vrijwel niks uit hoogstens 1 a 2 fps en dat is niet merkbaar

Laatst bewerkt:

Ik twijfel echt tussen die en een GTX670, ik lees van de ene kant dat die HD7970 problemen heeft, andere merken weer niets, en dan in de reviews komt die weer heel goed uit :S

EDIT:
Ik wil voor een HD7970 gaan omdat deze over het algemeen toch "beter" is.
Maar welke is hier de slimste keuze tussen? die van MSI, ASUS, XFX, Gigabyte of Sapphire?

Laatst bewerkt:
Vraag is opgelost, bedankt allemaal! :)
Maar ik ga wachten op de GTX700 series en de HD8000 series, kan ik ook een beetje doorsparen :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan