Videokaart upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Degrun

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Ik wil graag mij systeem upgraden met een nieuwe videokaart om de huidige (en mogelijk ook toekomstige games) goed te kunnen spelen. Ik twijfel enkels of de voeding genoeg gaat zijn(450 watt) om een nieuwe kaart goed te draaien. Tevens heb ik een vermoeden dat het interne geheugen ook wel verbeterd kan worden? Mij budget is +- 450 euro voor een nieuwe kaart en extra's. Graag zal ik advies willen hebben wat jullie zullen aanraden. Bij voorbaat dank voor de reacties.

Processor
AMD Phenom II X6 1050T
Thuban 45nm Technologie
RAM
4,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 667MHz (9-9-9-24)
Moederbord
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD 785GM-E51 (MS-7596) (CPU1)
Grafisch
SMBX2431 (1920x1080@60Hz)
1024MBATI Radeon HD 5670 (Gigabyte)
Opslag
1397GB Western Digital WDC WD15EARS-00Z5B1 ATA Device (SATA)
Optische schijven
DTSOFT Virtual CdRom Device
TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device
Geluid
Realtek High Definition Audio

De voeding is idd. wat magertjes voor een al te forse videokaart.
Voorstel : laten we jouzelf aan het werk zetten.

In de bijlage zie je helemaal rechtsonder jouw huidige kaart.
In de tabel zie je allemaal hokjes, verdeeld over twee kolommen.
De rechter kolom geeft de ATI / AMD en de linker de Nvidia based kaarten. Een horizontale lijn laat kaarten zien die van beide kaartfabrikanten hetzelfde presteren.
Ik heb een rode streep getrokken. Alles boven die streep is aanzienlijk sneller dan jouw huidige kaart. Zoek qua budget zo hoog mogelijk in de tabel naar een videokaart en kom dan terug met de door jouw gekozen videokaart. Dan zoeken we er een passende voeding bij.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    70,5 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Zoals je hier kunt zien zou je het met je huidige voeding moeten gaan redden mits :

de huidige voeding ook echt het vermogen kan leveren wat er op de 'doos' staat (wat ik betwijfel).
Proberen kan je het altijd. Een andere goede voeding koop je desnoods later voor een tientje of 6 tot 8.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan