Videokaart upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan1983

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
23
Hallo allemaal,

Mijn desktop is toe aan een nieuwe videokaart. Het was destijds (2011?) geen goedkoop systeem en hij is nog zeker niet langzaam. Echter nu ik nieuwe games wil spelen begint ie wat te sputteren :( daarom overweeg ik om een nieuwe videokaart te kopen. Ik heb wat rondgekeken maar ik ben niet technisch genoeg om te weten of het ook daadwerkelijk mogelijk is in combinatie met mijn systeem. Daarom bij deze mijn systeem:
Windows 7 Pro x64 SP1
AMD Phenom II X6 1055T
MSI 880GMA-45
4096 MB RAM

Op dit moment zit er de MSI R5770 in, een low budget kaart die ik wil vervangen door een kaart van rond de 150-200 euro. Ik heb wat rondgekeken en zit te denken aan de volgende kaarten, maar "passen" deze wel bij mijn systeem? Heeft mijn moederbord de juiste aansluitingen enz? Is het dan stroom er af, oude kaart er uit en nieuwe kaart er in dmv stekkertjes? Graag jullie advies. De kaarten die ik in gedachte heb:
* MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G
* MSI R7 370 Gaming 4GB

Bij voorbaat dank!:thumb:
 
Ja, moet toch ergens een grens trekken;) Overigens zag ik dat de GTX 950 in een review er beter uit kwam dan de R7 370 van 2GB, dus ik vraag mij af of de GTX 950 ook beter zou zijn dan de R7 370 4GB. Maar wellicht hebben jullie een beter alternatief, daar sta ik natuurlijk open voor. Het gaat me er in eerste instantie meer om of het überhaupt mogelijk is of dat er een andere bottleneck in het systeem zit en of ik het eenvoudig zelf kan installeren.
 
Laatst bewerkt:
Je zou in elk geval je ramm moeten verhogen van 4 naar 8 Gb...
Volgens deze site is de 950 net iets beter dan de R7 370.
 
Oké bedankt! Het vervangen van de videokaart zelf is plug and play? Maakt het nog uit de nieuwe kaart PCI-e 3.0 x16 en mijn oude kaart PCI-e 2.0 x16 is? Ik wil wel zeker weten dat alles compatible is voordat ik bestel natuurlijk :D
 
Videokaart werkt gewoon, geen probleem.
Verwijder voor je de oude kaart eruit haalt, de drivers. Zet de pc uit, haal de 220V stekker eruit, wissel de videokaart en sluit eventuele extra voedingsaansluiting op de kaart aan.
Daarna dichtschroeven, 220V aansluiten, monitor eraan en opstarten.
Installeer daarna de driver voor de nieuwe videokaart van de bijgeleverde cd of download de meest recente driver van de website van de fabrikant van de kaart.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik wil op jullie aanraden het RAM geheugen uitbreiden. Nu mijn vraag, er zitten nu 2 GEIL bankjes DDR3 1066 in, maar ik zag dat mijn moederbord ook 1333 ondersteund, maakt dit nog uit? Iemand een advies welke ik het beste kan bij bestellen? Kan ik het beste 1066 bij bestellen of 1333 er naast steken? is het beter 1x4 of 2x2 bij te steken? Ik ken de voorwaarden voor RAM geheugen niet:eek:

Hier nog een linkje voor specificaties van mijn moederbord: https://www.msi.com/Motherboard/880GMA-E45.html#hero-specification

bij voorbaat dank!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Wat denk je daarmee te bereiken..? Van 16 Gb geheugen wordt je systeem niet sneller en games draaien op 8 Gb probleemloos.
Dat je de volledige 8 Gb gebruikt komt vrijwel nooit of zeer zelden voor.
Naar mijn mening is het weggegooid geld maar uiteraard is het jouw portemonnee.
Overzichtje van 1333 geheugen in sets van 4 : klikklik
 
Setje van 2 x 4GB nemen, draait het in dual-channel, dubbele bandbreedte en iets snelheidswinst.
 
ja, maar dan kan ik mijn oude 2x2 niet meer gebruiken? Het goedkoopst zou zijn 2x2 bij te kopen toch? en is het dan aan te raden om gewoon 1066 er bij te kopen of 1333 naast de oude 1066 te steken?
 
Kan natuurlijk ook, 2 x 2GB 1066 erbij, die 1333 gaat toch op 533MHz draaien en niet op 666MHz
 
en 1x4 kan er ook gewoon naast? (domme vraag misschien maar dan kan ik altijd nog naar 2x2+2x4) en maakt de timing nog uit die ik moet kiezen (is nu 7-7-7-20)
 
Heb je geen dual channel en als je dezelfde timing kunt kopen, doen, heb je minste kans dat het niet samen met de huidige wil werken.
 
Oke, ik heb nu 2x4 7-7-7-20 er bij besteld. Kan ik deze nu in een bepaalde volgorde erin steken zodat het wel dual channel blijft? Of werkt het niet zo.. :$

Als het wel uitmaakt, in welke volgorde dan insteken op deze foto van boven naar beneden? Omdat er 2 zwart zijn en 2 blauw betekent dat ook vast weer iets? :)
69073033.jpg

BVD!
 
Bedankt ie had ik nog niet gezien. Ik heb het doorgelezen, er staat duidelijk omschreven dat (voor dual) dimm1 en 2 samen of 3 en 4 samen moet worden gebruikt. Verder staat er: "In Dual-Channel mode, make sure that you install memory modules of the same type and density in different channel DIMM slots. "
Moet ik hieruit opmaken dat het het verstandigst is om de 2 2GB bankjes in dimm1 en 2 te steken en de 2 4GB bankjes in dimm 3 en 4 te steken? Ik heb hierbij toch jullie kennis en ervaring nodig denk ik:eek:

(wel typisch overigens dat de bankjes niet Dual geinstalleerd waren maar in dimm1 en dimm 3 zaten)
 
Laatst bewerkt:
Oke! en maakt het niet uit in welke volgorde ik ze monteer? 2424 2244 4422 4242 ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan