Videokaart vervangbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

amirh

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Ik heb een desktop van een bedrijf gekregen, deze hadden ze niet meer nodig. Ik wil de grafische kaart vervangen, maar ik wil weten of dit mogelijk is aangezien het een desktop van een bedrijf is.
Bij beeldschermadapters staat: standaard VGA-grafische adapter
chiptype: ATI ES 1000
Dac type: 8 bit
ik weet ook niet of het een pci-e is of niet, hoe kom ik hier achter

Laatst bewerkt:
hier plaatje van verschillende sloten
m1dyg5twlcrv.jpg

Pc even open maken en kijken waar de kaart in zit

Maar is het ook mogelijk om de videokaart te vervangen? Aangezien iemand mij ooit vertelde dat het niet mogelijk was.

Ja dat is zeker mogelijk, je moet even de kast opendoen en kijken of je een kaart ziet, zo niet dan heb je een onboard Chip (een chip op je moederbord)
daarna moet je kijken of je een PCI-E 16x slot over hebt, (op de afbeelding de eena bovenste)

Als er geen PCI-E slot inzit, betekent het dat er geen andere mogelijkheid meer is ?

Jawel, maar niet voor een moderne videokaart.

Je hebt ook videokaarten voor PCI sloten, die passen in PCI én PCI-X sloten.
En anders voor AGP, hoewel dat de verouderde videokaart standaard is...

Laatst bewerkt:
Waarom wil je de grafische kaart vervangen? de kaart is meestal op het systeem aangepast/berekend ...

Waarom wil je de grafische kaart vervangen? de kaart is meestal op het systeem aangepast/berekend ...

Is niet helemaal waar, maar stel wel dezelfde vraag want als het moederbord niet in het bezit is van een pci-e heeft het niet veel zin.

De ATI ES 1000 is ongeveer uit 2004/2005.Kan men nagaan hoe oud die pc is.Kan men ook een beetje inschatten wat voor cpu daarin zit.Zal tevens hoogstwaarschijnlijk een server systeem zijn.En dan begint men over een pci-e kaart??

@TS;Welkom op Helpmij.

Laatst bewerkt:
Ik bedoel is er nog een mogelijkheid om de videokaart te vervangen ALS er een onboard chip zit?

en @frankwannet:
intel pentium dual cpu E2180 @ 2.00 ghz
2gb ram

Valt me nog mee die cpu. Al is het dan een lichte.
Nu de vraag welk mobo er gebruikt is.Welke kast en welke voeding.

Het heeft volgens mij geen sloten (onboard), is het nog mogelijk om het te vervangen?

Laatst bewerkt:
Als er geen sloten zijn dan wordt idd een heel lastig verhaal. Ik had al idee dat het een server syteem betrof en die is wat beperkter. Denk dat je het gewoon aan je voorbij moet laten gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan