Videokaart vervangen in verouderde PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loser11

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Hallo iedereen

als eerst wil ik even zeggen dat ik hier mijn eerste post plaats
en dat ik me afvraag of ik mijn vraag wel onder de goede topic heb gezet

Dus de vraag, Ik heb nogal een verouderde pc en mijn games draaien gewoon niet goed meer.
Ik had het idee dus om mijn videokaart te vervangen maar vroeg mij af of mijn pc dat wel aan kon. het eerste probleem dat ik tegen kwam was mijn voeding aangezien die 250W levert gaat dat volgens mij niet lukken :o
ook de rest van mijn pc is redelijk oud en nooit echt een ''Top'' pc geweest.
dus ik zou graag willen weten of ik de videokaart kan vervangen (+ voeding) en dat mijn pc de nieuwe videokaart aan zou kunnen.
Ooook.. zit mijn budget rond de 150 euro voor videokaart + voeding zou ik hiermee een tijdje voort mee kunnen?

(Sorry als ik teveel vraag)

Info over de Pc (het is trouwens een acer :)

Moederbord : Acer EM61SM/EM61PM
Chipset : nVidia 6100V
Processor : AMD Athlon 64 X2 4200+ @ 2200 MHz
Fysiek Geheugen : 3072 MB
Videokaart : NVIDIA GeForce 8400 GS

Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag

ik denk wel dat het lukt ik heb een amd 4800+ ik kan alles spelen met een nvidia 9400GT

heb ook op mijn moeders pc met een AMD 3400 games gespael left for dead 2 Borderlands enzo (mijn pc was toen ff kapot) dus ik denk dat als je iets van een 9400gt of een gelijke kaart koop ken je alles weer spelen en het zijn geen eens duurde kaarten voor 50 a 60 euro heb je gewoon een kaart waar je weer lekker op kan gamen

Hartstikke bedankt voor je reactie,

dan weet ik iedergeval dat ik geen gezeur ga krijgen met processor of iets dergelijks maar zou die 250W wel zo'n videokaart kunnen trekken aangezien ik er nu al problemen mee heb?

Ligt volledig aan je plannen met deze pc.

Voeding zal je mijns inziens sowieso moeten vervangen, maar belangrijker is nog, welke games zou je willen spelen?

En test vast eens op deze games bij www.canirunit.com. Dan zie je meteen of je wellicht naast de videokaart nog andere onderdelen zou moeten vervangen.

Ik wil er voornamelijk mee games, het zwaarste spel dat ik nu speel is waarschijnlijk GTA 4 of Dragon age Origins.
moet er wel bij zeggen dat Dragon age origins niet eens zo slecht speelt op low met maximale resolutie (1440-900) en als ik dat 1 stapje verlaag is het nog best goed te doen.

Test gedaan met beide spellen dit is het resultaat:
Bij Gta 4: is het mijn videokaart + processor waardoor ik niet recommended haal

Recommended: Intel Core 2 Quad 2.4GHz, AMD Phenom X3 2.1GHz
Al zit ik er niet ver naast qua Ghz? maar daar weet ik niet veel vanaf :confused:

En bij Dragon age origins is het hetzelfde verhaal + dat er voor vista een recommended van 4gb ram is.

Ik had ook nog L4d2 getest en daar was het enige probleem mijn cpu:
Recommended: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz
You Have: 2.21 GHz Performance Rated at: 4.42 GHz

Ik heb geen flauw idee wat deze informatie allemaal inhoud, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Alvast bedankt :)

Het is vrij simpel, als je op minimum niet de eis voor de processor, geheugen, videokaart enz haalt, zijn dat de onderdelen die je zou moeten vervangen om het spel wel te kunnen spelen.
Haal je het minimun net, dan kan je er van uit gaan dat je het spel niet voluit kan spelen en de kans dat het voor geen meter loopt is aanwezig.

Je hebt niet persee recommended nodig, maar dat zijn wel de eisen voor het spel om deze vol open te kunnen gooien.

Dragon Age: Origins loopt gewoon erg goed voor mijn oude pc en is ook niet een super zwaar spel.
L4D2 hoort het opzich goed te doen, en aangezien een vriend van mij l4d2 op medium tot high settings speelt met een pentium 4 2.8Ghz en ik gewoon niet verder kom dan 10fps.
in totaal zij Can you run it dat mijn processor 4.4Ghz in totaal heeft, dat lijkt me wel wat beter dan de Pentium 4 (ook gaf Can you run it bij hem aan dat de processor onvoldoende is voor recomended). dus dan lijkt het me toch dat het mijn videokaart is terwijl hij dat niet aangeeft
Mijn videokaart heeft ook maar 256mb on-board Ram ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar dat schijnt in ieder geval een probleem te zijn bij GTA 4

Ik denk dat ik gewoon een nieuwe voeding en GPU koop. Maar voor dat ik dat ga doen zou ik graag willen weten of mijn processor beter is dan de Pentium 4 2.8Ghz. Als dat zo is ben ik verzekerd dat L4D2 ook gewoon goed draait.

In iedergeval hartelijk bedankt voor jullie hulp :thumb:

Laatst bewerkt:
Je kan jou beide cores van de processor niet bij elkaar optellen! Jou cpu heeft twee maal een core van 2200, niet totaal 4.4.

Nu snap ik het even niet meer, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik zou graag willen weten welke processor beter is omdat ik er dan verzekerd van ben dat het allemaal gaat werken. maar hoe zou ik dat dan kunnen vergelijken.

Info van Can you run it:
You Have: 2.21 GHz Performance Rated at: 4.42 GHz

misschien heb je daar wat aan :confused:

Jij hebt een processor met 2 cores, de p4 is een processor met 1 core. Die van jou is bijvoorbeeld beter geschikt voor het open hebben staan van meerdere applicaties omdat jij beschikt over 2 cores. Kwa snelheid is 1 core van jou 2.2 en die van de p4 is 2.8.

Jou prcessor is in princiepe beter omdat deze het werk beter kan verdelen, om het even simpel te zeggen. Neemt niet weg dat ook deze aan de minimun eisen van een spel moet voldoen en steeds meer games vragen om snellere processoren met dual cores.

Oke dat maakt veel dingen duidelijk. dan heb ik mijn besluit genomen en ga ik het verder uitzoeken met de videokaarten etc.

Dankje wel, deze vraag is opgelost! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan