Videokaart vervangen vanwege aansluiten op 3D TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

hann3s

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Hallo,

Ik wil binnenkort mijn PC aansluiten op een 3D TV. Vandaar dat ik nu aan het kijken ben voor een betere videokaart, eentje met HDMI aansluiting die ook 3D ondersteunt. Mijn huidige videokaart is overigens de Radeon HD3850 Ultimate.

Mijn oog viel op de MSI GT630 4GB. Deze heeft een PCIe 2.0 x16 aansluiting en die zit ook op mijn moederbord, dus dit moet gaan lukken.

Verder weet ik eigenlijk niet waar ik op moet letten. Weet iemand of de MSI GT630 4GB goed zal functioneren op mijn PC? Of weet iemand een betere optie in dezelfde prijsklasse (65 euro bij MyCom)?

Mijn systeem:

Moederbord: Asus P5QL PRO
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
RAM geheugen: GeIL 4GB DDR2-800
Voeding: ExtremePower 460W
Huidige videokaart: Radeon HD3850 4GB

Verder nog netwerkkaart, tvkaart, harddisk, dvd-speler/burner enz maar ik neem aan dat dit niet relevant is :p

Alvast bedankt! :D

Waarom moet je video kaart 3d ondersteunen? Je tv kan het toch al?

Hoeven ze niet beiden 3D te ondersteunen om ook daadwerkelijk 3D af te spelen dan? Srry heb niet veel verstand hier van ;p maar ik heb sowieso andere videokaart nodig want deze heeft geen HDMI

3d beeld is gewoon een beeld met 2 keer hetzelfde beeld naast elkaar. (kijk het maar eens in vlc player). Als je dan je tv omschakelt naar 3d zal het werken. Je kan het zelfs gewoon via je netwerk streamen als je tv dit ondersteunt.

Hoi,

Ik doe het zo bij mijn thuis. Ik speel mijn beeld gewoon af via xbmc en bij een 3d film moet ik dan mijn beeld omzetten naar 3d.
Als je engels kan lezen kan je misschien uit de reactie van Elmue iets opsteken.

Misschien dat anderen hier mijn ervaring kunnen bevestigen of duiden?

@jarco de videokaart moet 3d ondersteunen als deze dit niet doet kan het dubbele signaal ook niet naar de tv gestuurd worden, de tv creëert dit signaal zelf niet lol anders hebben we überhaupt geen pc's meer nodig

verder is 3D 3 beelden, 1 in het rood, 1 in het blauw en 1 in het groen
via een bril word dan aan gewezen naar welk beeld word gekeken die filtert dan de andere beelden weg en zo krijg je het diepte effect

maar wat is het doel van de videokaart?
alleen 3D films bekijken of ook gamen in 3D?

Laatst bewerkt:
@jarco de videokaart moet 3d ondersteunen als deze dit niet doet kan het dubbele signaal ook niet naar de tv gestuurd worden, de tv creëert dit signaal zelf niet lol anders hebben we überhaupt geen pc's meer nodig

maar wat is het doel van de videokaart?
alleen 3D films bekijken of ook gamen in 3D?

Dit dubbele signaal word niet gecreëerd hieR. Zit gewoon in de mkv. Is gewoon het beeld hoe het is en moet niet "gecreëerd " worden

dat zal dan wellicht passief 3D zijn en daar voor heb je geen dure brill nodig

bij actief 3D moet het signaal wel degelijk gecreëerd worden want het moet op 120hz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan