Videokaart vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

supermanj74

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2008
Ik heb een kennis die een kant-en-klare pc heeft gekocht (HP). Na enig onderzoek te hebben gedaan bleek de videokaart stuk te zijn gegaan. Dit betreft NIET de onboard maar de insteek kaart (PCI-E).

Nu sta ik op het punt een nieuwe videokaart te bestellen, namelijk:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-085698

En of het compatible is met dit systeem:
Hp Pavillion m8000
m8170.nl

Nadat ik de videokaart eruit heb gehaald, zie ik dat het een Asus/Hp merk betreft. Als ik dit part number 5188-7647 intyp in google krijg ik precies dezelfde videokaart alleen deze zijn mij iets te duur voor een systeem van 2 á 3 jaar oud.

Mijn vraag:
Heb ik iets over het hoofd gezien? Of kan deze videokaart er gewoon in?

Alvast bedankt.

Hoi,

Ik begrijp niet wat je met over het hoofd zien bedoeld maar de GeForce 210 past er gewoon in of begrijp ik het totaal verkeerd?

Goedemiddag heb ik maar gewijzigd in een betere titel voor jouw vraag.
Goedemiddag zegt namelijk niks over jouw probleem.

Videokaart past gewoon in het systeem, verwacht er echter geen wonderen van maar het zal absoluut werken.

Hoi,

Ik begrijp niet wat je met over het hoofd zien bedoeld maar de GeForce 210 past er gewoon in of begrijp ik het totaal verkeerd?

Dat was dus ook mijn gedachte. Maar wil het voor de zekerheid altijd even weten voordat ik iets bestel.

Hoi,

Kan je zelf doen het sluiten rechts onder in je eerste bericht ;)

Vanzelfsprekend wil ik geen paniek zaaien, maar ik adviseer je om even te kijken naar het inwendige van je PC. Als daar een moederbord inzit waarvan de SATA poorten direct achter het pci-e slot zitten én je nieuwe videokaart is langer dan de oude, dan zou je hetzelfde probleem kunnen gaan krijgen als mij een jaar geleden is overkomen : dat de kaart qua lengte niet gaat passen.
Het is een hele kleine moeite om even het inwendige te bekijken en vast te stellen of er SATA poorten direct achter de videokaart voet zitten. Daarna is 1 telefoontje naar de winkel waar je de kaart besteld hebt voldoende om de afmetingen van de kaart te achterhalen en deze te vergelijken met de huidige.

Ik ben overigens niet de enige die het is overkomen. Ongeveer een week geleden kwam er eenzelfde topic voorbij van iemand wiens SATA poorten in de weg zaten voor een nieuw aangeschafte videokaart.

Goede opmerking voor wat betreft de lengte. Nu is deze kaart echter niet zo lang dus die kans is klein. Mocht het onverhoopt wel gebeuren dan kun je altijd nog sata kabels kopen met een 90 graden gebogen aansluiting waardoor dit wel zal passen.

Gezien de HP kast zal de kaart er in de lengte goed inpassen.

Helaas was een haakse aansluiting geen optie bij mij (en in dat andere topic van vorige week) omdat niet de SATA stekkers in de weg zaten, maar de SATA poorten (voetjes) zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan