Videokaart vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mlzmlz

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2013
Hallo allemaal,

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik niet veel verstand van computers heb. Vergeef me mijn domme vragen alvast.

Sinds gisteren is mijn grafische kaart overleden. Het gaat om een nividda geforce 0600 GS uit 2008.

Ik heb foto's van mijn kast bijgevoegd in bijlage. Ik denk dat de videokaart het grote ronde zwarte ding is.
Ingebouwd dus volgens mij niet te verwijderen.

Nu heb ik de volgende vragen:

Klopt het dat dat de videokaart is?
Kan ik gewoon een nieuwe kaart toevoegen en deze dan uitschakelen?
En wat is een vergelijkbare kaart die ik zou kunnen aanschaffen voor deze pc?

Ik doe amper aan gamen dus als hij hetzelfde zou kunnen als mijn oude kaart zou ik al meer dan tevreden zijn.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

MVG,

Matthijs

Foto 1.jpgFoto 2.jpg

Mattijs...
Dat is je koeler voor je processor..
Je videokaart zit meer links..., sluit je kabeltje maar aan en je zit waar ie zit..
Kijk naar het merk, type en geheugen ervan en vervang deze...
voila..

Succes

rob

Bedankt voor je snelle reactie.

Als ik het goed begrijp is het dus onderstaand ding. (zie foto's)

Alleen dat ding is met geen mogelijkheid los te maken omdat het verbonden zit met een wit kabeltje. (zie foto's)

Is het mogelijk dat kabeltje los te maken? Of kan de videokaart er niet uit?

Groeten,

Matthijs

foto 3.jpgfoto4.jpg

heb zoiets nog nooit gezien eigenlijk.
kan je de kabel niet bij de video kaart losmaken?
en welk merk en type is de pc?
mvg

Nee de kabel zit er eigenlijk vrij stevig aan vast. Ik ben bang dat ik hem dan kapot maak.

Het gaat om de volgende computer:

Medion Professional PC
2.00 ram
Windows vista home premium.

Als ik de 2e foto goed bekijk, denk ik dat er 2 stekkertjes zijn die je kunt losmaken..
kan je zien wat voor type het is ? als ik ga zoeken op de gegevens van je eerste berichtje kom ik geen kaarten tegen met passieve koeling (geen fan..)

Laatst bewerkt:
Sorry ik heb nog even gekeken en het gaat om de Geforce 8600 GS. Lastig zien als beeldscherm slecht werkt.

Ik kan de kabeltjes echt met geen mogelijkheid los maken.

Ja klopt! Dat is hem volgens mij!! Top! Dus ik begrijp dat die kabel eraf moet kunnen? Of kan ik hem ergens anders in de pc plaatsen?

En ? is het nog gelukt....?
Nee, je kunt hem niet in een andere slot doen..

gr

Rob

Sorry voor mijn late reactie. Het is uiteindelijk niet gelukt om hem eruit te krijgen en heb een nieuwe pc gekocht. Bedankt voor de hulp, dit topic kan gesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan