Videokaart vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley1995

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik heb nu al 1 jaartje een acer travlemate.

Ik ben er heel tevreden mee op de videokaart na.
Ik heb wat gegevens van mij laptop opgezocht op deze bij de vraag van mij wel te kunnen vermelden.
Het gaat zich om de volgende laptop:
Merk/type: acer travelmate 7750
Besturingssysteem: Windows 8 Pro 32 bit (6.2 build 9200)
Taal: Nederlands
Bios: InsydeH20 version v1.16
Processor: Intel(R) core(TM) i5-2450M CPU @ 2.50 GHz (4 CPUs), ~2.5Ghz
Geheugen: 4096MB RAM
Wisselbestand: 2476MB gebruikt, 1537MB beschikbaar
DirectX-versie: DirectX 11

Videokaart:
Naam: Intel(R) HD Graphics 3000
Chiptype: Intel(R) HD Graphics Family
DAC-type: internal
Totaal gehuegen: 1334 MB
Versie stuurprogramma: 9.17.10.2932

Nu is mijn vraag of iemand weet of het mogelijk is en hoe ik dat kan doen om de videokaart te vervangen.
Ik weet dat een laptop niet is om te game maar ik vind een laptop veel fijner om te game.
Ik heb veel spellen waar mee ik hem op laag Graphics moet spellen of het meest voorkomende is dat ik het helemaal niet kan spelen.
Dit stoor mij dus heel erg.

Ik heb gehoord dat je een videokaart kan kopen of een chip die je kan vervangen waar mee je het geheugen uitbreid.
maar tevens is mij ook verteld dat wanneer ik hem vervang dat het moederbord van een laptop dit niet aan kan en je hem zult opblazen.
Dit was omdat de videokaart dan mee stroom zou gaan vragen van de laptop wat niet mogelijk is om dat deze zo gebouwd is dat hij alleen werkt met de zelfde videokaart.
Nu weet ik dus niet helemaal zeker of dit waar is maar ik wou dit toch even zeker weten door deze vraag op het forum te plaatsen.

Ik hoop dat iemand mij hier mee zou kunnen helpen.

Naar mijn idee, zal dat moeilijk ( lees: helemaal niet ) gaan met een laptop / notebook.

Echter heb ik wel eens gehoord ( maar corrigeer me als ik het verkeerd heb ) dat een GPU vervangen kan worden, maar daar zitten best wat kosten aan verbonden, + is het ook de vraag of de koeling goed genoeg is. Dus er zitten dan meer nadelen dan voordelen aan.

videokaarten zitten bij 90% van de laptops gesoldeerd op het moederbord en die zijn vrijwel niet te vervangen
bij de overige 10% zul je het alleen tegen komen bij dure game laptops en dat is deze laptop totaal niet

verder hebben laptops vaak te weinig stroom capaciteit om goede game kaartjes te ondersteunen
en is er vrijwel geen ruimte voor goede Airflow voor de videokaart

ik denk dat je dit project beter kunt staken en of een goede gamelaptop kunt aanschaffen of een game desktop
desktops zijn over het algemeen goed koper just omdat er meer ruimte is voor de hardware

Laatst bewerkt:
dat kan alleen als je laptop thunderbolt ondersteund en das ook vrij duur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan