Videokaart voor 365 Watt PSU?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi321

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Nou heb ik hier nog een pc staan met een onboard videokaart op dit moment, en bereid je voor, dat is een Intel GMA 3000... Dus dat moet wel duidelijk zijn waarom ik een nieuwe videokaart wil :P

Aangezien deze PC verder goed is, met zijn 3GB DDR2 Ram, en een dual-core van 2.13 GHz, wil ik dit afmaken met een geschikt videokaartje.

Nou heb ik zelf al naar de HD5450, HD 4550, en de HD4650 zitten kijken. Zien er allemaal goed genoeg uit, maar ik wil toch wel het beste hebben voor mijn computer.

Ik heb een MediaMarkt kadobon met een waarde van 100 euro, waar ik die videokaart van wil kopen. Dus, het liefste wil ik de prijs zo laag mogelijk houden, zodat ik er eventueel ook nog iets anders mee kan kopen.

Mijn doel: Gamen. Vooral Modern Warfare 2 en GTA San Andreas (+ENB Series, een graphix mod). Op hoge settings hoef ik het niet te spelen, als het maar smooth speelbaar is. Dan heb ik altijd nog meer dan dat ik nu heb :P

Zonder twijfel de HD5670, sterk kaartje die makkelijk op die PSU draait.

Is wel erg makkelijk gezegd, zonder dat je weet of het hier een goede voeding betreft. Gezien de wattage grote betwijfel ik dat. Graag even het type/model voeding opgeven.

Eens kijken..
Een HP nogwattes. Er staat enkel een logo van HP op, en verder allemaal getalletjes. Productcode: 416224-001
Meer kom ik er zo snel niet van te weten. Is er misschien software om meer info over de voeding te verkrijgen?

Het is daarnaast de standaard voeding die in deze HP Compaq dc7700p Convertible Minitower zit.

Laatst bewerkt:
Ja, dat is de voeding. En even volledige specificaties van mijn pc, want het lijkt me niet dat ik krap zit met dit geval, als ik met een pc met 500 watt een Sapphire TOXIC HD6850 met een AMD x6 Black Edition aan kan, met 2 harde schijven van een totaal aan 2 TB..

[table="width: 500, class: dotted"][tr][td]Mobo[/td][td]HP 0A58h[/td][/tr]
[tr][td]CPU[/td][td]Intel Core2Duo 6400 @ 2.13 GHz[/td][/tr]
[tr][td]RAM[/td][td]2x 512MB DDR2-667 pc2 5300 333 MHz + 2x 1024 MB DDR2-800 PC2-6400 400 MHz = 3047 MB totaal (2 verchillende types RAM inderdaad, 2x1gb later geinstalleerd. Merk: Kingston ValueRam)[/td][/tr]
[tr][td]GPU[/td][td]Suck-ass Intel GMA-3000 (kots, kan ik dat ding er niet uit pulken?)[/td][/tr]
[tr][td]HDD[/td][td]ST3160812AS ATA Device IDE (Wat een naam..) 150 GB[/td][/tr]
[tr][td]DVD-Drive[/td][td]LITE-ON COMBO SHC-48S7K ATA Device (Nog zo'n naam, kom t merk niet eens te weten op deze manier..)[/td][/tr]
[tr][td]Netwerk Kaart[/td][td]Linksys Wireless-G PCI Adapter (Later geinstalleerd)[/td][/tr]
[/table]
Hoop dat dat wat informatie levert voor het stroomverbruik.

Laatst bewerkt:
Volgens mij werkt dit wel hoor... 12 ampere op de 12 volt is toch genoeg? 12x12 = 144 watt en de kaart verbruikt slechts 70 watt.

Tezamen ja, maar hier kun je zien dat de PSU een aparte rail voor de CPU heeft. En als er staat: Power Consumption at Full Load: 64 watts dan is de rekensom toch zo gemaakt?

Amperes x Voltage = Wattage. Dus nu 64 / 12 = 6 Ampere? Dus nog 6 Ampere over op die rail?

Tja Tom zal het wel fout hebben dan..........:rolleyes: De TS kan het proberen in geval van problemen heb je mogelijk de oorzaak al.

Problemen wil ik niet, want dat zou betekenen dat ik een nieuwe PSU nodig heb. Das extra geld, en daar zit ik niet op te rekenen, zeker niet voor een PC als deze. Het gaat nu om een goedkope, werkende oplossing om MW2 fatsoenlijk te kunnen spelen.

Ik vind het alleen een beetje raar dat je voor zo'n kaartje zoveel amps aanraad.... Ik heb hier een PSU met 34 amps en 430 watt. Op internet stond dat hier een 5770 op draait, terwijl hier volgens Tom dus maar net een HD5670 op draait?

But this card will run on units with as little as 25 Amps on 12 volt rail.
Ook van Tom ;)

Laatst bewerkt:
Dus, dat komt neer op een - Het gaat lukken, of het gaat niet lukken met die kaart?

Ik gaf ook al eerder aan dat die 25 amps dus gelden voor een rail waarbij de CPU en de videokaart samen van dezelfde rail energie gebruiken. In dit geval is dit gescheiden.

conclusie zul je pas krijgen als je de kaart erin hebt zitten
de voeding is niet in nieuwe staat meer en kan dus verzwakt zijn

het is een risico die je kan nemen zoveel kan er niet verkeerd gaan
alleen dat je computer niet aan wilt gaan of uitspringt op bepaalde momenten

een goede nieuwe voeding kost al gauw 45 euro
plus die hd5670 80 euro 125 euro totaal lijkt mij

Dan ben ik dus op zoek naar een minder eisende videokaart. Het hoeft niet per se die hd5670 te zijn..

de HD5670 is wat dat betreft een van de zuinigste game kaarten
je kan nog voor een HD5570 gaan maar dan zit je echt kwa detail op low

lager dan een HD5670 lijkt mij geen goede game kaart!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan