Videokaart voor BF3

Status
Niet open voor verdere reacties.

ps4fan

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2011
Zelf beschik ik over een PC met:
CPU: Intel Core i3 (2,93GHz)
6GB intern
En op dit moment een ATI Radeon HD5450.

Deze wil ik vervangen voor de Radeon 6950 DIRT versie. Slim om te doen of niet?
Tis om met name Battlefield 3 op hogere settings te draaien, maar ik wil geen nieuwe PC kopen ofzo.

Laatst bewerkt door een moderator:
ligt eraan wat je doel is. Wil je echt op ultra spelen met 60-70+ fps dan is de 6950 wel een goed idee ja. Maar als je doel is om gewoon battlefield 3 te kunnen spelen dan is een 6870 ook wel goed genoeg.

Maar daarbij moet je ook even kijken naar je cpu, de core i3 is misschien niet ideaal om op te gamen. Kijk eens naar i5 ofzo, deze zullen over het algemeen niet heel duur zijn.

Ik heb niet echt veel verstand van de i3 maar over grafische kaarten kan ik je wel zeggen dat een 6950 een goed idee is voor bf3.

Je kunt ook overwegen om een 5870 2e hands te kopen voor 125 ofzo en er dan een i5 bij halen.

Thanks voor je suggestie. Ik heb net even wat informatie over mijn moederbord opgezocht en ik kwam de volgende waarschuwing tegen:
Maximale processorcorefrequentie <= 2,93 GHz

Stel ik zou een i5 aanschaffen, bijvoorbeeld: Intel Processor Core i5-650, s1156 3.20GHz, Dual-Core, 4MB
Dan wordt niet de maximale frequentie gebruikt? Of zie ik dat verkeerd?
Het liefst verander ik ook weer niet teveel. Uiteindelijk hoef ik ook niet perse op Ultra te draaien, tenzij dat kan binnen mijn budget ;-)

het zou helpen als je gewoon even het merk en model van het moederbord post, dan kunnen wij zelf dingen nazoeken.

waarschijnlijk zal hij dan inderdaad op 2.93ghz gaan lopen. Maar ik zie een ander probleem. Deze pc heb je dus kant en klaar gekocht? Vaak komen deze pc's met een kast en voeding die niet groot en sterk genoeg zijn om de inhoud aan te kunnen.

Er is dus een vrij grote kans dat een 6950 niet in de kast past. En sowieso zul je waarschijnlijk voor bijna elke andere grafische kaart een betere voeding moeten kopen. Er zit een 300watt in en voor een 6950 zul je toch wel 5 a 600 watt nodig hebben. Mijn kast heeft naast de 6950 nog ongeveer 3 cm over en mijn kast is 11 cm langer dan jou kast.

@ps4fan:Welkom op Helpmij...:thumb:

Ik heb jouw vraag een eigen plaats gegeven.Inbreken/topic-kapen is niet wenselijk(lees: niet toegestaan)op Helpmij.
Succes met je vraag.

Mvg,
Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware

Excuus, was niet de bedoeling...!

Back on-topic:
Tsjah, normaal kies ik nooit voor kant en klaar, maar nu had ik m echt voor een leuke prijs. Nadeel is dus dat je tegen dit soort problemen aanloopt.

De voeding was ik inderdaad al van op de hoogte en heb ik een 600 Watt voor op het oog.

Maar mijn kast is 41,4cm lang. Als ik de afmetingen van die kaart bekijk, dan is deze 26cm lang? Dat zal wel lukken denk ik zo?

De i3 is prima, een Athlon X2 265 schijnt minimaal 45 FPS te doen en de i3 staat bijna gelijk aan een X4 955. De 6950 moet een 500 watt voeding inderdaad.

Ok het wordt de Sapphire Radeon HD6950 2GB.
Heeft er iemand nog een suggestie voor een 600 Watt voeding?

De OCZ ModXStream 600 Watt is een prima modulaire voeding

Thanks, lijkt me een prima voeding en voor een redelijke prijs. Bedankt allemaal voor de feedback.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan