Videokaart voor PC naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi allemaal,

Voor de "prof" een makkelijke vraag :D

Mijn dvd's die ik op mijn PC heb staan, wil ik rechtstreeks afspelen naar mijn TV.
Oke dus nodig een Videokaart met "TV out / S-Video.

Nu zijn daar zat van maar is er nog een die wat meer de voorkeur krijgt ?
Dit i.v.m. mogelijke beeld kwaliteit (Ik noem maar wat....)
Hij is dus zuiver voor PC naar TV , er wordt dus b.v. niet mee gegamed .
Ik zat zelf nog aan een TV kaart te denken, of heeft dat geen zin.
Mag ik jullie advies hierover ?

Mijn Dank Is Groooot...:thumb:

Met een duurdere kaart ga je geen beter beeld krijgen dan een goedkope. Met een tvkaart kan je kanalen op je pc zelf ontvangen maar geen beeld doorsturen naar je tv.

Laatst bewerkt:
Hoi Road Dogz,

Dank voor je snelle reactie, heb je nog een suggestie voor een redelijke/goeie Kaart/type ?

Met een duurdere kaart ga je geen beter beeld krijgen dan een goedkope. Met een tvkaart kan je kanalen op je pc zelf ontvangen maar geen beeld doorsturen naar je tv.

Tuurlijk wel, als je een TV out hebt op je videokaart.

En de chip is ook belangrijk voor een TV kaart, dat zie je echt wel bij de weergave.

Hallo Lange Pier,

Ook jij bedankt voor je reactie, heb jij een voorkeur voor een kaart die je mij zou kunnen aanraden ?

Nou, niet echt, maar Pinnacle en Hauppauge maken wel kaarten die prima functioneren.
Kijk hier eens naar een prijsoverzicht, want je zult toch eerst een budget moeten vaststellen, en dan de beste kaart daarvoor kiezen, met o.a. a.b., of niet, met FM stereo, etc.

Dank je wel voor dit advies , jullie beide hartelijk bedankt .
Topic wordt gesloten.

Tuurlijk wel, als je een TV out hebt op je videokaart.

En de chip is ook belangrijk voor een TV kaart, dat zie je echt wel bij de weergave.

Hier heb je gelijk in, maar als je louter de videokaart pakt en een videosignaal naar de tv wilt sturen maakt het geen verschil tussen duurder of goedkoper. Een tunerkaart daarintegen wel natuurlijk.

Hier heb je gelijk in, maar als je louter de videokaart pakt en een videosignaal naar de tv wilt sturen maakt het geen verschil tussen duurder of goedkoper. Een tunerkaart daarintegen wel natuurlijk.

Maar waarom je nu een TV signaal wilt doorsturen naar een TV, is mij niet echt duidelijk, wel een videosignaal van een opgenomen iets.

Het ging hem niet om een tv signaal naar een tv te sturen (vrij onlogisch volgens mij) maar om een dvd vanaf pc op tv te brengen. Is ergens verwarring ontstaan denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan